În timp ce Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara se laudă cu încasări cu peste 167 de milioane de lei mai mari decât în prima lună a anului trecut, Primăria Timișoara a decis să ”ierte” de datorii aproape 7.000 de răuplatnici care au cumulat un debit de aproaper 100.000 de lei. Motivul edililor? Numai cheltuielile pe care le-ar avea ca să îi execute silit ar costa mai mult. Practic, nu se merită.
În prima lună a anului 2018, Finanțele Publice Timișoara au colectat venituri bugetare în sumă totală de 925,63 milioane lei, cu 167,34 milioane lei (+22%) mai mult decât în ianuarie 2017, când s-au colectat 758,29 milioane de lei.
Astfel, transmit finanțiștii, programul comunicat de Agenția Națională de Administrare Fiscală pentru luna ianuarie 2018 a fost depășit cu 8,68%, respectiv cu 73,96 milioane de lei. În ceea ce privește activitatea de colectare a veniturilor bugetului general consolidat din anul 2017, programul de încasări venituri bugetare alocat Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Timișoara a fost de 9,513 miliarde lei şi s-au colectat 9,719 miliarde lei, ceea ce reprezintă o creștere cu 206 milioane lei față de program.
Primăria Timișoara a decis să renunțe la 92.529 de lei, bani pe care îi datorează bugetului local un număr de 6.174 de timișoreni și de 859 de firme care astfel scapă de plata datoriilor pe care le au la bugetul local. Asta, pentru că trimiterea somațiilor și instituirea popririlor asiguratorii ar ajunge să coste, foarte probabil, mai mult decât suma de recuperat. ”Anularea creanțelor fiscale restante, mai mici de 40 lei, vizează evitarea cheltuielilor care ar putea depăși valoarea creanței urmărite și a neplăcerilor generate de măsurile specifice de executare silită (…) nu justifică de cele mai multe ori procedurile și demersurile legale necesare a fi întreprinse în vederea încasării/recuperării acestor creanțe”, scrie în nota de fundamentare a proiectului care va fi supus votului consilierilor locali în viitorul plen.