Primăria din Chișinău vrea să păstreze jumătate din venitul municipal la cel local. Campanie agresivă

Ion Ceban, primar Chișinău foto : Agerpres

Primăria din Chișinău a început o campanie agresivă, la mijloc fiind vorba despre bani de la buget. Nu se știe exact cât a costat acest demers al edililor.

La Chișinău, în Republica Moldova, au apărut, peste tot, pliante pentru promovarea unei inițiative a Primăriei Capitalei. Astfel, edilii cer de la stat ca 50% din venitul municipal să rămână în bugetul local.

S-a solicitat modificarea legii, astfel încât 50% din contribuțiile făcute la bugetul de stat să rămână în capitală. După cum a spus primarul Ion Ceban, în prezent, pe lângă transferurile cu destinație specială, doar 13 la sută din contribuții. Adică este vorba despre suma de 2,8 miliarde de lei din totalul de 23 de miliarde de lei virați în haznaua statului, revin în municipiu.

Campanie începută de Primăria din Chișinău

Primăria a lansat o petiție în acest sens, iar ulterior mii de pliante au fost distribuite în capitală, mesaje audio în troleibuze și publicitate în stațiile de așteptare a transportului public. Atât de desfășurat a ales să-și promoveze inițiativa de a cere de la stat ca 50% din venitul municipal să rămână în bugetul local.

Sursa foto: Arhiva EVZ

Jurnaliștii de la siteul agora.md. au încercat să afle câți bani au fost cheltuiți pentru această campanie de promovare. Dar răspunsul a fost unul destul de vag, după cum menționează sursa citată.

La întrebarea cât a costat printarea petițiilor, primăria Chișinău a răspuns că acestea au fost printate „cu forțele proprii, cât și prin intermediul serviciilor tipografice”, fără a se specifica suma exactă pentru aceste servicii.

Doar un răspuns evaziv

De asemenea, distribuirea acestor petiții a fost posibilă „fără cheltuieli suplimentare”, spun autoritățile. „Unii semnatari, din proprie inițiativă au luat mai multe petiții și au distribuit în blocul în care trăiesc”.

Dacă să ne referim la mesajele audio din transportul public, acestea, de asemenea, au fost înregistrate „cu resursele proprii și plasate cu titlul gratuit în unitățile de transport”.

Gratuit a fost și plasarea materialelor informative în stațiile de așteptare, pentru că „stațiile sunt proprietate a primăriei”, se arată în răspunsul Primăriei Chișinău.

Totuși, costul estimativ al campaniei de informare este de 45 de mii de lei, spune municipalitatea, au menționat jurnaliștii de la sursa citată.