De ce REFUZĂ primăria Craiova să CONCESIONEZE parcările din FAŢA blocurilor

De ce REFUZĂ primăria Craiova să CONCESIONEZE parcările din FAŢA blocurilor

Problema parcărilor din faţa locuinţelor craiovenilor este atât de mare încât se ajunge la acte de violenţă între vecini, la nenumărate procese, la răzbunări de tot felul. Practic, se alimentează o ură nemărginită între locatari doar pentru că primăria din Craiova nu doreşte să urmeze exemplul altor oraşe din ţara: Concesionarea parcărilor. Ce se ascunde în spatele acestui refuz?

Nu există cartier din Craiova să fie scutit de conflicte între vecini. Unele sunt atât de mari încât se ajunge la violenţă, la răzbunări, mergând chiar în instanţele de judecată. Totul pleacă de la faptul că fiecare parchează pe unde apucă. Atunci când unii locatari se întorc, din nefericire, mai târziu de la serviciu îşi găsesc locul de parcare din faţa blocului ocupat de alţi vecini de la un bloc sau două distanţă (chiar şi mai mult) de parcarea care în mod normal şi civilizat trebuie să o ocupe cei care locuiesc în blocul din faţa parcării.

Când va închiria locuri de parcare și Primăria Craiova după modelul Bucureştiului, de exemplu?

În sectoarele 2 și 4 din București, contractele de închiriere a parcărilor de lângă blocuri se prelungesc automat. În restul sectoarelor, proprietarii de apartamente trebuie să își prelungească acele contracte la începutul fiecărui an. Tarifele de închiriere a locurilor de parcare în zona de reședință sunt diferențiate în funcție de zonarea apartamentelor, astfel că un loc de parcare în zona C costă circa 37 de lei pe an, iar în zona A a municipiului costă aproximativ 77 de lei pe an. Ce este şi mai interesant, dacă cineva, totuşi, ocupă locul cuiva, primăria ridică maşina celui care nu a respectat însemnul de pe plăcuţa din parcare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Primăria Craiova s-a limitat doar să amenajeze unele parcări dintre blocuri, dar situația nu a rezolvat problemele locatarilor cu parcatul mașinilor. Unii cetățeni au cerut municipalității, de-a lungul timpului, să le închirieze sau să le concesioneze parcarea de la bloc, dar s-au lovit de un refuz categoric. În continuare, în ciuda faptului că se plătește o taxă de parcare de 40 de lei pe an, care îți dă dreptul să folosești parcările publice din municipiu, în Craiova cetățenii încă se încaieră să prindă un loc de parcare în zona de domiciliu, în parcări publice, din lipsa unei organizări administrative, notează GdS.

„Nu avem o evidență, un inventar al acestor locuri de parcare, dar în primăvară, când vor începe asfaltările de străzi, se va face și o inventariere a locurilor de parcare de lângă blocuri și o delimitare, o trasare a lor, pentru a ști câte sunt. După ce vom afla câte astfel de locuri de parcare sunt în Craiova vom lua o decizie dacă le vom închiria sau nu cetățenilor“, a spus, pentru GdS, consilierul primarului Craiovei, Lucian Prejbeanu.

Cum a rezolvat problema cei din Oradea

Oradea a găsit încă din 2010 rezolvare la problema parcărilor de reședință, notează GdS, adică pentru parcările dintre blocuri. Proprietarii de apartamente și de mașini pot concesiona pe un an cel puțin un loc de parcare din jurul blocului, contra unei sume care se achită către primărie. Municipalitatea orădeană s-a ocupat de asfaltarea parcărilor, delimitarea și numerotarea lor. Apoi, locurile de parcare astfel amenajate au fost împărțite, în urma unor licitații, locatarilor din blocurile respective, dar nu mai departe de 30 de metri de bloc.