Pandemia provocată de noul coronavirus pare ca a oprit lumea. Mediul de afaceri este puternic afectat de criza provocată de noul virus, iar domeniul turismului se află într-o situație extrem de delicată. Pe lângă industria HoReCa, companiile aeriene au încasat o adevărată lovitură după ce coronavirusul a paralizat lumea.
Extrem de multe zboruri au fost anulate, iar companiile aeriene sunt puse în fața unei situația cu care sperau să nu se confrunte niciodată. Ca urmare a sistării zborurilor, era oarecum de așteptat ca anumite companii, în special cele din segmetul low-cost, să întâmpine probleme economice majore.
Astfel. agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings a înrăutățit perspectiva ratingului atribuită companiei Ryanair de la stabilă la negativă şi a confirmat calificativul pe termen lung la „BBB plus”.
Agenția consideră că atribuirea perspectivei negative a luat în calcul înrăutăţirea substanţială a mediului operaţional pentru operatorii aerieni, şi de expunerea semnificativă a Ryanair la ţările europene care sunt considerabil afectate de epidemie, în special Italia şi Spania, apreciază agenţia.
Într-un interviu acordat vineri publicaţiei britanice Financial Times (FT), directorul general Michael O'Leary susține că Ryanair poate „supraviețui” aproape un an, în lipsa curselor aeriene şi a veniturilor, din cauza închiderii industriei aeriene pentru atenuarea efectelor epidemiei.
O'Leary a anunţat că el şi restul angajaţilor companiei vor avea salariul redus la jumătate în lunile aprilie şi mai.
„Prioritatea companiei este cum să prezervăm cât mai mult numerar astfel încât să supravieţuim dacă timp de trei, nouă sau chiar 12 luni nu vom efectua curse aeriene şi nu vom înregistra venituri, dar credm că vom reuşi”, a dat asigurări şeful Ryanair.
Acum, Ryanair estimează că va transporta 151 de milioane de pasageri în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2020.
Pe de altă parte, Ryanair susţine că reducerea traficului nu va afecta estimările de profit pentru 2020 şi a precizat „că este mult prea devreme” pentru a evalua impactul asupra câştigurilor şi numărului de pasageri în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2021, scrie ȘtirileProTV.