Prietenia se muta pe internet

Tinerilor le place mancarea gen fast-food, ar da o intalnire pentru un joc pe computer si nu se pot dezlipi de telefonul mobil.

Acestea sunt doar cateva dintre concluziile studiului LeoYouth, realizat de Leo Burnett in colaborare cu D&D Research. Timpul liber al adolescentilor se consuma fie individual, in fata calculatorului (59%), fie prin oras, cu amicii (61a). In plus, 38% dintre cei intervievati au declarat ca petrec multe ore jucandu-se la computer.

De altfel, o parte importanta din viata sociala a tinerilor pare sa se mute in mediul virtual. Aproape jumatate (45%) dintre cei chestionati au prieteni on-line pe care nu i-au cunoscut in viata reala, iar un sfert dintre ei acceseaza site-uri de intalniri.

Mai mult, 90% dintre tineri folosesc messengerul, care a devenit mai utilizat decat telefonul mobil. In realitate, tinerii se considera destul de introvertiti, baietii chiar mai mult decat fetele (65% fata de 53%).

Bani de la parinti In privinta familiei insa, lucrurile nu s-au schimbat foarte mult. Parintii sunt cei care ii protejeaza, desi aproape jumatate dintre respondenti - 49% - au declarat ca isi castiga propriii bani.

In ceea ce priveste felul in care isi aleg alimentatia si miscarea, tinerii fac sport si incearca sa manance sanatos, insa de multe ori intentiile lor „esueaza” in fast-food-uri. 72% dintre respondenti au declarat ca le place mancarea de la fast-food, iar 80% considera ca alimentele nesanatoase nu prea pot fi evitate.

Potrivit cercetarii, 74% dintre cei intervievati reusesc sa economiseasca pentru lucrurile pe care si le doresc si se intereseaza inainte de a face o investitie, cum ar fi un player mp3 sau un telefon mobil. Ei se bazeaza pe informatiile la care au acces, pe recomandarile prietenilor sau pe informatii de pe internet. Asta nu inseamna ca isi cumpara cele mai ieftine produse, ci obiecte scumpe, pe care le achizitioneaza la cel mai mic pret de pe piata.