Pretul oferit decide cine ia Daewoo

Cumparatorii trebuie sa aiba afaceri de 10 miliarde euro. Chery Automobile ar putea iesi din cursa.

Pretul va reprezenta principalul criteriu din grila de evaluare pentru departajarea competitorilor la privatizarea Daewoo Craiova. Pentru a fi acceptati sa depuna oferte, potentialii investitori trebuie sa aiba o cifra individuala de afaceri de cel putin 10 miliarde euro pe an si sa produca minimum un milion de autoturisme anual, potrivit unor surse oficiale citate de Mediafax.

General Motors, Ford, Renault-Nissan si Chery Automobile sunt constructorii care s-au aratat interesati pana acum sa se extinda in Romania prin preluarea Daewoo Automobile Romania. General Motors are o cifra de afaceri de 206,71 de miliarde de dolari, potrivit datelor publicate de companie la sfarsitul lunii septembrie 2006.

Profitul net al companiei este de 21,57 de miliarde de dolari. Constructorul american Ford a incheiat al treilea trimestru din 2006 cu afaceri de 166,13 miliarde de dolari si un profit net mai mare decat al rivalilor de la GM, de 31,97 de miliarde de dolari.

Nissan a realizat venituri de aproape 60 de miliarde de dolari in perioada aprilie-decembrie 2006, in timp ce grupul Renault a realizat venituri de 56 de miliarde de dolari.

Chery Automobile este singurul constructor care nu va intra in competitie pentru fabrica de la Craiova, fiindca a produs in 2006 doar 306.000 de automobile, iar cifra de afaceri a companiei e inferioara limitei stabilite pentru Daewoo.

Lista scurta, in aprilie Anuntul de privatizare a Daewoo Craiova va fi lansat in prima decada a lunii martie 2007, odata cu intocmirea caietului de sarcini, iar procesul de evaluare a companiei va fi incheiat cel tarziu in a doua decada a lunii martie.

Ofertele preliminare vor trebui depuse in termen de 30 zile de la primirea caietului de sarcini, astfel ca "lista scurta" a privatizarii va fi gata abia la finele lui aprilie. Statul va vinde intregul pachet de actiuni de la Daewoo  - 72,4% din titluri.

Pretul pe actiune va reprezenta 30% din grila de punctaj, iar investitiile asumate de ofertant vor avea o pondere de 25%. Vor fi luate in calcul si nivelul de integrare pe piata a uzinei din Craiova, numarul de autoturisme produse dupa privatizare. In plus, investitorul va trebui sa asigure o productie la Craiova de 100.000 autoturisme dupa primii doi ani de la privatizare