Preşedintele WAZ: concursurile fac audienţă artificială în România

Preşedintele grupului de media WAZ, Bodo Hombach, a explicat, într-un interviu pentru Deutsche Welle, că trustul va vinde participaţiunile deţinute la ziarele est-europene şi se va concentra pe piaţa germană.

Primele la rând vor fi Serbia şi România, scria, ieri, cotidianul german Handelsblatt. Hombach a declarat că este dezamăgit de evoluţiile media din sudul şi estul Europei, unde "tot mai des oligarhii îşi cumpără ziare şi reviste, nu atât pentru a face bani, ci pentru a obţine pe această cale influenţă politică", lucru care afectează grav piaţa. Hombach a mai spus că piaţa românească este distorsionată. „Aceasta se manifestă - în cazul României - prin investiţiile masive operate de oameni care îşi câştigă banii în cu totul alte sectoare ale economiei, care rulează sume de milioane de Euro în diferite mecanisme de creştere artificială a audienţei, precum premii, tombole şi alte jocuri, şi astfel distorsionează piaţa media”. El a precizat că în România a primit deja oferta unui om de afaceri serios, „care a dovedit deja că acţionează cu un pronunţat simţ de responsabilitate editorială în presa de acolo”. Citiţi AICI interviul integral.