PREMIERĂ românească. Craiova scoate locomotive cu EURO 5

Brandul Electroputere continuă să existe! Prima locomotivă din România care funcționează cu biodiesel sau ulei vegetal a fost construită la Craiova.

Compania Reloc – Electroputere VFU Craiova a construit un motor de locomotivă „complet ecologic”. Proiectul de cercetare este unic în România şi permite funcționarea motorului Diesel de locomotivă exclusiv pe bază de biodiesel (B100) sau ulei vegetal pur, fără alte elemente în amestec, conform producătorului.  Motorul are aceeaşi putere ca unul care funcţionează pe motorină. Astfel, că prima locomotivă din România care funcţionează cu biodiesel sau ulei vegetal, fără niciun adaos de motorină, a intrat în teste. În cazul în care testele sunt pozitive, firma va treace la producţia în masă a acestei garnituri feroviare.

 „Proiectul de cercetare este unic în România şi permite funcţionarea motorului Diesel de locomotivă exclusiv pe bază de biodiesel (B100) sau ulei vegetal pur, fără alte elemente în amestec. Deşi motorul locomotivei nu mai foloseşte deloc motorină acest lucru nu a dus la scăderea performanţelor, permiţând funcţionarea în aceeiaşi parametri însă cu emisii extrem de reduse ale dioxidului de carbon, a gazelor care produc efect de seră şi fără emisii de sulf. Locomotiva a trecut deja printr-o serie de teste şi reglaje şi au fost realizate şi probe pe calea ferată pentru a vedea la lucru motorul, iar rezultatele de până acum oferă motive de încredere pentru Grampet Group. Testele vor continua în perioada următoare pentru a monitoriza comportamentul motorului şi în condiţii meteo mai dificile, urmând ca, la finalizarea tuturor probelor şi verificărilor, soluţia tehnică să fie implementată în masă”, menţionează reprezentanții Grumpet Group.

Aceasta este soluția tehnică inovativă pe care care inginerii de la Reloc – Electroputere VFU Craiova au identificat-o pentru motorul locomotivei Diesel LDE 2100 CP, una dintre cele mai răspândite locomotive Diesel din România, folosită atât la transportul de pasageri, cât şi la cel de marfă. La Craiova, de-a lungul timpului, au fost produse peste 2.000 de astfel de locomotive. Noul motor s-a construit în halele fabricii Reloc-Electroputere VFU Craiova.

“Terra Nova”, un prim succes

Electroputere Craiova a vândut în 2012 fabrica de locomotive Grupului Grampet, condus de omul de afaceri Gruia Stoica, judecat pentru corupţie în dosarul Complexul Energetic Oltenia, pentru o sumă presupusă, contractul fiind confidenţial, de 6 milioane de euro. Grampet a cumpărat, tot în 2012, şi fabrica de reparaţii locomotive Reloc SA din Craiova, aflată vizavi de Electroputere.

În mai 2014, noua societate ELECTROPUTERE VFU – RELOC SA Craiova a anunţat că a finalizat locomotiva Diesel 1260 CP, realizată şi proiectată în parteneriat cu societatea americană Caterpillar, prima locomotivă de manevră grea şi transport de marfă, proiectată şi realizată la Craiova după o stagnare de 24 ani a producţiei în Bănie.

Olguța: Brandul Electroputere continuă să existe!

Locomotiva echipată cu două motoare Diesel de 630 cai putere fiecare a fost denumită Terra Nova. Au fost comenzi pentru opt astfel de locomotive, venite din Europa de vest.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

„Este o veste îmbucurătoare pentru Craiova. Prin acest produs demonstrăm că putem fi jucători pe piața internațională, după 24 de ani. Este prima locomotivă creată la Craiova cu un concept international de temut pentru că este în primele trei din lume. Iată, brandul Electroputere continuă să existe!, a spus la prezentarea “Terra Nova” Olguţa Vasilescu, primarul Craiovei. Tot atunci, conducerea firmei susţinea că în 2016 se va construi la Craiova o nouă locomotivă Diesel electrică de linie, între 2.500-3.000 cai putere, tot în parteneriat cu firma americană Caterpillar. Reloc - Electroputere VFU Craiova are 600 de angajaţi şi face parte de trei ani din portofoliul Grampet, grup deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica.

Vezi aici Cum arată PRIMA LOCOMOTIVĂ realizată de români dupa Revoluţie. „TERRANOVA” este produsă la Craiova