Premieră: FC Barcelona va afişa numele unui sponsor pe tricouri

FC Barcelona a vândut, pentru prima oară în istoria clubului, spaţiul publicitar de pe tricourile echipei. Catalanii vor încasa o sumă record de 166 de milioane de euro pe o perioadă de cinci ani, timp în care pe echipamentul "blau-grana" va fi afişat numele Qatar Foundation.

Până în 2005, tricourile jucătorilor de la FC Barcelona nu au afişat niciodată numele unei organizaţii. În ultimii cinci ani, catalanii au plătit pentru a afişa numele Unicef, organizaţia internaţională pentru ajutorarea copiilor, un contract apreciat de mulţi şi care întărea sloganul formaţiei de pe Camp Nou - "mes que un club" (mai mult decât un club).

Cu toate acestea, criza economică nu pare să o fi ocolit nici pe FC Barcelona - campioana în exerciţiu în Spania. Catalanii au semnat cel mai important contract de sponsorizare de acest fel din istoria fotbalului cu Qatar Foundation, o organizaţie non-profit care se ocupă cu proiecte educaţionale în Orientul Mijlociu.

Manchester United şi Real Madrid câştigă din afişarea numelor unor sponsori pe tricou aproximativ 23 de milioane de euro pe an, în timp ce Bayern Munchen primeşte aproape 18 milioane de euro.