Augustin Căpîlnaș și-a făcut o copie xerox de pe permisul altui șofer. Așa a fost angajat la MAI și a ajuns în coloanele oficiale ale demnitarilor.
Augustin Căpîlnaș, ofițerulpreot care a condus, ani la rând, mașinile Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și a însoțit coloanele oficiale ale demnitarilor fără a avea permis de conducere, folosea două identități. Documentele intrate în posesia „Evenimentului zilei” arată că el a folosit o copie a carnetului unui șofer pe care îl cheamă Căpâlnaș, pe când el se numește, de fapt, Căpîlnaș.
Diferența de literă se observă și pe rapoartele Poliției Române. Atunci când era verificat pentru obținerea atestatului de conducere a mașinilor oficiale, pe tabel era trecut cu numele de pe copia falsificată a permisului, pe care și-a pus poza și CNP –ul. În schimb, în rapoartele cu cele două avansări, la excepțional, înainte de termen, în anii 2011 și 2013, are numele real, de pe buletin. De fiecare dată când era „testat”, el aducea doar copia falsului permis și
Căpîlnaș și-a dat demisia din Poliție în luna iunie. În noiembrie, el și-a obținut, în mod legal, permisul, chiar în timp ce era cercetat pentru conducere fără permis, fals și uz de fals.
„Țapii ispășitori”
Pe 2 decembrie, comisarul șef Carol Vârnă, șeful Serviciului Autostrăzi și Misiuni Speciale a obținut, printr-o decizie a Tribunalului Ilfov, repunerea în funcție. Vârnă a fost apărat în instanță de Federația Sindicatelor Democratice ale Polițiștilor (FSDP) „Alexandru Ioan Cuza”. „După momentul intens mediatizat al ofițerului Capîlnaș, au apărut și țapii ispășitori: directorul Direcției Rutiere, cms. șef Diniță Lucian, respectiv cms. șef Varna Carol”, susține Cosmin Andreica, reprezentantul FSDP.
Acesta a adăugat că FSDP va cere tragerea la răspundere penală a tuturor celor responsabili de abuz în serviciu și de neglijență în serviciu, în cazul Căpîlnaș, pe baza dispozițiilor date, din 2009 și până în prezent, de conducerea Poliției Române și de alți ofițeri cu funcții de conducere.