Informații de ultimă oră pentru șoferi. Ce se întâmplă cu permisele de conducere

Măsurile impuse prin Ordonanța militară împotriva Coronavirus îi afectează și pe șoferi. Permisele de conducere suspendate și prelungirea valabilității dovezilor de circulație sunt în impas

Brigada Rutieră a Capitalei a anunțat că suspendă, începând de joi, 26 februarie, activitatea ce implică relația cu publicul, până pe data de 30 martie. O problemă o au acei șoferi care au permisul suspendat și se află în litigiu la judecătorii, pentru a le fi prelungită o dovadă de circulație.

Toate căile de comunicare cu Poliția Rutieră față de avize, cereri și petiții vor fi pe cale electronica, fax sau servicii poștale.

Iată, concret, ce a transmis Brigada Rutieră a Capitalei:

 

„În contextul măsurilor dispuse prin Decretul Președintelui României nr.195/2020 privind instituirea stării de urgentă pe teritoriul României, Ordonanța Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr.3 din 24.03.2020, privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19, a măsurilor adoptate de Comitetul Național pentru Situatii Speciale de Urgentă, pentru limitarea riscului de răspândire a infectiei cu Coronavirus, va aducem la cunoștința ca, începând cu data de 26.03.2020, activitatea ce implică relația cu publicul se suspendă temporar până ziua de 30.03.2020, când vom reveni cu precizări.

În perioada 26.03-30.03.2020,  inclusiv, va rugăm sa aveți in vedere următoarele aspecte...

-petițiile vor fi depuse exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail.

-cererile privind avizele pe linie de sistematizare se vor depune  exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail;

-cererile privind istoricul sanctiunilor la regimul circulației pe drumurile publice se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca in termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reședința titularului permisului de conducere;

-în cazul prelungirii dreptului de circulație conform art. 111 alin. 6 din OUG 195/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, veți proceda după cum urmează:

-pentru dosarele penale aflate pe rolul instanțelor de judecată, potrivit Hotarârii Consilului Superior al Magistraturii-Sectia pentru Judecatori nr. 417/2020, pe durata stării de urgentă, cererile având ca obiect prelungirea dreptului de circulație nu se soluționează, fiind aplicabile dispozitiile art. 14 din Decretul Presedintelui României nr.195/2020;

-pentru dosarele care se afla in supravegherea unităților de parchet, se va solicita în prealabil parchetului prelungirea dreptului de circulație, iar ulterior, în masura soluționării favorabile, titularul permisului de conducere va adresa o cerere de efectuare a mențiunilor corespunzatoare în bazele de date prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii  de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul:021.323.30.30 (interior 21130, 21327, în intervalul orar 08.00-16.00);

-în cazul permiselor de conducere pentru care perioada de suspendare a expirat, pentru validarea acestora, veti apela 021.323.30.30 (interior 21203, în intervalul orar 08.00-16.00), aceasta opțiune este valabila doar în cazul în care suspendarea exercitării dreptului de a conduce expira în perioada 26.03-30.03.2020, inclusiv;

Vă adresam rugămintea de a utiliza acest mijloc de comunicare doar în situația în care suspendarea excercitarii dreptului  de a conduce a expirat;

-în situația depunerii plângerii contraventionale, veți transmite dovada înregistrării acesteia prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la  numărul:021.323.30.30 (interior 21203, în intervalul orar 08.00-16.00);

Toate cererile transmise vor fi însoțite obligatoriu de o copie a documentului de identitate.

 

Activitatea de verificare a cunoașterii regulilor de circulație este suspendată în perioada 26.03-30.03.2020, inclusiv.

 

Vă adresam rugămintea de a conștientiza importanta măsurilor adoptate în contextul situației epidemiologice din România pentru limitarea riscului de răspândire a infectiei cu Coronavirus. Astfel, măsurile sunt cu caracter temporar, fiind generate de instituirea stării de urgentă pe întreg teritoriul României.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat si vă asiguram de întreaga noastră disponibilitate în soluționarea cererilor dumneavoastră.

Nu în ultimul rând, vă mulțumim pentru sprijin și înțelegere”.