PlayStation 3 a ramas pe raft

Europenii nu au fost la fel de interesati ca asiaticii si americanii de consola. La noi, doar fotbalistii au reusit sa aduca curiosi in magazine.

Lansarea in Europa si, implicit, in Romania, a consolei PlayStation 3 de la Sony nu a starnit nici pe departe interesul gamerilor, fie ei profesionisti sau incepatori. In timp ce, la sfarsitul anului trecut, in Japonia sau in Statele Unite stocurile s-au epuizat din primele ore de la punerea in vanzare a consolei de jocuri, in Europa si Australia au mai ramas ieri produse destule pentru a tine rafturile pline pentru cateva saptamani, dupa cum relateaza presa internationala.

Nici la noi pasionatii de jocuri nu s-au calcat in picioare pentru a pune mana pe noul produs de la Sony. Pe o ploaie mocaneasca, nu mai mult de 30 de curiosi se plimbau ieri-dimineata prin Flanco World Baneasa, singurul magazin care a pregatit o lansare cu fast, „la pachet” cu cateva staruri ale echipei de fotbal Steaua.

Interesati mai degraba sa se amuze pe seama diferentei de inaltime intre jucatorii Elton si Andrey, potentialii gameri au parasit magazinul odata ce fotbalistii si-au incheiat sesiunea de fotografii „la volanul” PlayStation 3. Putini dintre curiosi au plecat insa cu o consola acasa, cu toate ca la eveniment clientilor le-a fost permis sa testeze produsul si chiar sa-i puna intrebari tehnice unui reprezentant al Sony sau ocupantului locului trei la campionatul European de Need for Speed din 2005 si 2006, veniti special pentru lansarea PS 3 in magazinul din Bucuresti.

Costa 1.999 de lei

Nici casieriile din celelalte magazine care comercializeaza consola de jocuri nu au fost prea „incercate”. Mai interesante pentru consumatori pareau in magazinul Media Galaxy din Unirii, azi dimineata, promotiile la anumite marci de televizoare. Lansarea de la miezul noptii din acelasi magazin a adus mai multi membri ai retailerului si ai companiei Sony decat clienti. Nici la Flamingo situatia nu era imbucuratoare.

E drept, managerii lanturilor de magazine nu se asteptau la un numar spectaculos de clienti, mai ales ca produsul nu este dintre cele mai ieftine - costa la noi 1.999 de lei noi, adica aproape 20 de milioane de lei vechi. In plus, in Romania gamerii nu sunt la fel de numerosi, iar multi dintre cei cu adevarat interesati au pus mana pe o consola inca de la lansarea din Japonia si Statele Unite. Cu toate acestea, directorul general al companiei Flamingo International, Jiri Rizek, a apreciat ca anul acesta compania va vinde in Romania mai mult de 1.000 de console.

„Ar fi frumos daca ne-am apropia chiar de 2.000 de bucati”, a spus managerul companiei care detine retelele Famingo si Flanco. Potrivit acestuia, compania a vandut anul trecut doua treimi din cele 8.000 de console PlayStation 2 comercializate in Romania.

PlayStation 3 permite gamerilor sa experimenteze un mod de joc apropiat de realitate, sa vizioneze filme la standardul High Definition si sa stocheze muzica, jocuri si alte materiale intr-un singur loc, folosind hard diskul integrat. Noua consola este compatibila cu PlayStation si PlayStation 2.

Lansare

Stelistii au testat viteze de 360 km/h

Lansarea PlayStation 3 in magazinul Flanco World din Baneasa a adus si cateva dintre starurile echipei de fotbal Steaua. Dintre ei, brazilianul Elton, portarul Andrey sau Nesu s-au incumetat sa testeze noul produs. Elton a declarat chiar ca este mare fan al versiunilor mai vechi ale consolei, motiv pentru care a plecat acasa cu un PS 3 cadou. 

Clientii magazinului s-au imbulzit sa-si faca fotografii cu fotbalistii, insa nu au reusit sa treaca de garzile de corp si sa se intreaca cu idolii „la dublu” intr-o cursa de masini marca PS 3. Cu exceptia fiicei managerului general al Stelei, Mihai Stoica, fan declarat al produsului Sony, nici juniorii prezenti ieri la lansare nu s-au aratat mai interesati.

Dupa plecarea stelistilor, au mai ramas sa testeze consola de jocuri doar gamerii profesionisti, grabiti sa stabileasca noi recorduri personale.

Strategie

Microsoft a contraatacat in Europa

Consola de jocuri de la Sony a fost lansata cu fast ieri si in Europa, insa a fost criticata din cauza pretului cam „piperat”. In plus, Microsoft a incercat prin diferite campanii sa le arate consumatorilor ca Xbox 360 poate fi o alternativa mai buna. Compania lui Bill Gates a umplut centrul Parisului cu reclame la propria consola, iar unii ziaristi britanici povestesc ca ar fi primit sticle de alcool in contul celor 146 de lire sterline care reprezinta diferenta de pret intre cele doua produse.

In Marea Britanie, PS 3 a fost lansat in magazinul Virgin Megastore de pe Oxford Street, unde oficialii au pus la bataie televizoare gratuite primilor 100 de cumparatori PlayStation 3, insa multimea nu a fost animata de promotie.