Un bucureştean susţine că piscina i-a fost adusă fără un sistem de filtrare a apei, care costă 2.500 de euro, şi fără scara de acces.
Ciprian a cumpărat o piscină în valoare de 24.000 de euro de la „Maria Piscine” din Bucureşti. Era sfârşitul anului 2006. Doi ani mai târziu, a avut surpriza să constate că piscinei îi lipseşte un sistem de filtrare al apei care costă câteva mii de euro. Oficialii firmei susţin că piesa a fost livrată, dar că nu a funcţionat şi au promis că, în câteva zile, vor comanda una nouă şi vor rezolva problema. Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pen tru Protecţia Consumatorilor averti zează că firma riscă o amendă de până la 30.000 de lei. „Am aflat din întâmplare că lipseşte filtrul”
Acum două luni, Ciprian H. a aflat că piscina i-a fost livrată fără sistemul de filtrare a apei, deşi acesta era prevăzut în contract. „Am aflat din pură întâmplare de această problemă. S-au stri cat luminile la piscină şi am chemat pe cineva să mi le repare. A trebuit să scoată toată apa. Când totul s-a rezolvat, a umplut-o din nou. Apa era murdară şi l-am rugat să o cureţe. Mi-a spus că nu are cum pentru că lipseşte acest sistem”, povesteşte bucureşteanul.
El susţine că cei de la firma „Maria Piscine”, companie de la care a cumpărat piscina, i-au promis că o să comande sistemul şi în câteva zile o să-l aducă. Au trecut două luni de atunci fără să se întâmple nimic. „În această perioadă, am vorbit cu foarte mulţi angajaţi ai firmei. Într-una dintre discuţii mi s-a spus că nu mai au bani şi aşteaptă să încaseze de la alte lucrări ca să poată comanda piesa mea. Ceea ce nu mi se pare normal, din moment ce eu mi-am achitat toate obligaţiile faţă de ei”, spune, cu indignare, Ciprian.
Bărbatul susţine că un astfel de sistem costă, în funcţie de complexitate, între 2.500 şi 11.000 de euro. „Cu si guranţă nu l-am avut pe cel de 11.000, dar la fel de sigur sunt că nu l-am avut nici pe cel de 2.500 de euro”, mai spune bărbatul.
Deşi în contract este specificat că firma se obligă să efectueze controlul piscinei în perioada garanţiei, bucu reşteanul spune că a fost vizitat o singură dată de cei de la „Maria Piscine”, respectiv atunci când nu funcţionau luminile.
„Au venit, au reparat şi de atunci nu i-am mai văzut. Am plătit 24.000 de euro pentru o piscină care mi-a fost livrată cu un sistem lipsă şi montajul a fost dezastruos: marginea nu a fost bine pusă, nişte plăci au fost sparte şi am fost nevoit să le înlocuiesc, un filtru a venit spart şi au zis că eu i-am făcut ceva şi a trebuit să-l plătesc”, mai spune Ciprian H. „Credeam că vrea o reducere. Altfel, o rezolvam de mult” Reprezentanţii companiei „Maria Piscine” spun că au încercat să rezolve problema şi susţin că au stabilit o întâlnire cu cel care acuză, însă bărbatul nu s-a prezentat.
„Un dozator de substanţe nu funcţiona, iar o scăriţă nu i-a fost livrată. Bărbatul mai are să ne dea în jur de 2.000 de euro. Ceea ce avem noi să-i livrăm valorează mai puţin decât are el să ne plătească. Conform contractului, el trebuie să ne dea această sumă la terminarea lucrării”, afirmă Steliana Drăguţel, directoarea companiei „Maria Piscine”.
Ea mai spune că sistemul a fost livrat, dar nu a funcţionat. „O să comand altul şi, în câteva zile, o să rezolvăm această problemă. Am încercat să-l sun pe client şi să stăm de vorbă, dar nu mi-a răspuns la telefon. Am stabilit întâlnirea pentru că nu am ştiut că are doar această problemă, credeam că vrea o reducere. Altfel, o rezolvam de mult”, susţine Steliana Drăguţel.
SANCŢIUNE Firma riscă o amendă de până la 30.000 de lei
Reprezentanţii Autorităţii pentru Protecţia Consumatorului spun că bărbatul poate să facă reclamaţie la Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor Bucureşti, dacă piesa care nu a fost livrată este trecută în contract. „Dacă nu este trecută în contract, dar exista în oferta de prezentare, se consideră practică comercială incorectă, care, conform Legii 363, art 15, se sancţionează cu amendă contravenţională de la 3.000 de lei până la 30.000 de lei”, spune Paul Anghel, consultant al ANPC. Notă
În fiecare zi de miercuri veţi putea citi, în pagina specială de protecţie a consumatorului, poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate. Puteţi adresa întrebări şi reclama
abuzuri la adresa consumator@evz.ro.