Piaţa locală de GPS-uri s-ar putea tripla

Anul acesta, în România se vor vinde circa 180.000 de dispozitive de navigare prin satelit (GPS), cu 200% mai mult decât anul trecut, când piaţa a atins un volum de 60.000 de unităţi, estimează compania Mio Technology.

„Piaţa de dispozitive GPS din România are, în acest moment, cel mai mare potenţial dintre ţările Europei Centrale şi de Est şi este una dintre cele mai dinamice din Europa“, a declarat Mariusz Manowski, general manager pe Europa de Est la Mio Technology.

Compania taiwaneză este lider de piaţă în Europa Centrală şi de Est. Circa 60% dintre dispozitivele de navigare vândute anul trecut pe piaţa din România sunt Mio. „Pentru anul acesta ne dorim o cotă de piaţă de peste 50%, ceea ce ne asigură păstrarea poziţiei de lider în România“, a adăugat Manowski. Pentru îndeplinirea obiectivelor, compania are în plan investiţii şi construirea unor parteneriate de retail solide. „De asemenea, urmează să angajăm două persoane în Bucureşti, care vor coordona operaţiunile companiei pentru piaţa locală, iar în 2009 vom deschide un birou local, unde vor fi 4-5 angajaţi“, a mai spus Manowski.

La sfârşitul lunii trecute, Mio a lansat în ţara noastră o nouă gamă de produse, care include cinci dispozitive GPS: Moov 360 Europa, Moov 330 Regional, Moov 330 Europa, Moov 200 Regional şi Moov 200 Europa. Hăr- ţile acestor terminale acoperă circa 60% din suprafaţa României, una dintre cele mai înalte rate de acoperire.

Primul GPS autohton

Tot în aprilie, anul curent, a fost lansat şi Smailo, întâia marcă autohtonă de sisteme de navigaţie GPS destinate automobilelor. Dispozitivul este disponibil în două variante de preţ, 700 sau 800 de lei, în funcţie de harta inclusă, Europa de Est, respectiv întreaga Europă.

Pe piaţa internaţională, cei mai importanţi jucători sunt TomTom şi Garmin, care împreună au o cotă de piaţă de circa 50%. Tot la nivel mondial, revista americană „Forbes“ estimează că GPS-ul va fi printre tehnologiile care vor înregistra cea mai mare creştere. În 2007 s-a înregistrat o creştere a numărului de unităţi vândute cu aproape 500%.