Pe măsură ce economia îşi revine, iar puterea de cumpărare creşte, românii se orientează tot mai mult către maşini noi şi către SUV-uri
Pe măsură ce salariile cresc, impulsionate de avansul economiei, maşinile achiziţionate de români devin tot mai noi. Vânzările de maşini noi cresc în România de la lună la lună. În iulie, datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arată un avans de aproape 15% a numărului înmatriculărilor de autovehicule noi, comparativ cu aceeaşi lună din anul precedent.
Mai multe automobilele noi
Această creştere este cu atât mai semnificativă cu cât este mai mare decât cea înregistrată de segmentul maşinilor second-hand, de puţin peste 13%. Din totalul pieţei auto, automobilele mai noi de doi ani au o cotă de piaţă extrem de mică, de circa 4%, dar această nişă de piaţă creşte constant. Cumpărătorii îşi dau seama tot mai repede că, pe termen lung, o astfel de investiţie îşi recuperează banii prin serviciile gratuite şi prin garanţiile incluse într-un preţ mai mare, comparativ cu o maşină rulată.
În plus, pe măsură ce au mai mulţi bani în buzunar, românii îşi cumpără tot mai multe SUV-uri. Un astfel de vehicul oferă un spaţiu mai generos decât o maşină compactă sau medie, construită pe aceeaşi platformă.
SUV-ul la putere
În plus, dacă până acum câţiva ani, acestea erau percepute ca fiind greoaie, scumpe şi mari consumatoare de combustibil, acum situaţia s-a schimbat. Li derul pieţei maşinilor din import, Volkswagen, mizează pe SUV-uri în acest an pentru a-şi creşte cota de piaţă. „La Touareg mizăm pe o creştere de 20% a vânzărilor în acest an faţă de cel anterior. În plus, Tiguan va continua să crească cu 15-20% faţă de 2014”, a afirmat Bogdan Florea, brand manager Volkswagen. Liderul mondial al pieţei auto ar putea avea, pe lângă cele două modele, încă şase SUV-uri. Această categorie de autovehicule creşte de la an la an. Până în 2018, cota lor de piaţă va depăşi 20% la nivel global. Volkswagen Tiguan este unul din cele mai populare SUV-uri din Europa, alături de Nissan Qashqai, Renault Captur, Dacia Duster sau Hyundai ix35.
Opţiuni multiple
Românii care vor să-şi cumpere un SUV compact au de unde alege pe mai multe paliere de preţ, mai ales la dealerii care au deja pe stoc astfel de maşini. În plus, aproape întotdeauna, imediat după lansarea unui model nou, dealerii aplică discounturi mai mari la cele deja existente pentru a face loc noilor modele. Autoturismele Opel Mokka, Chevrolet Trax, Ssangyong Korando sau Fiat Sedici costă circa 16.000- 17.000 de euro, o Skoda Yeti - 17.000 de euro, Mitsubishi ASX - 18.000 de euro sau Subaru XV - circa 20.000 de euro.