Șoferii români au tot mai puține opțiuni când vine vorba despre asigărările de Răspundere Civilă Auto (RCA), întrucât piața de profil e tot mai „subțire”.
Societăţile de asigurare, autorizate şi reglementate de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), au subscris în primele şase luni din acest an prime brute în valoare de 5,6 miliarde lei, în creştere cu 3,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
Potrivit sursei citate, creşterea volumului de prime brute subscrise, în primele şase luni ale anului 2020 comparativ cu perioada similară a anului anterior, se datorează exclusiv dinamicii pozitive înregistrată în trimestrul I 2020, când volumul acestora a ajuns la cea mai mare valoare trimestrială din ultimii ani (2,95 miliarde lei).
Reprezentanţii ASF susţin că, în trimestrul II 2020, piaţa asigurărilor din România a fost afectată ca urmare a efectelor pandemiei de COVID-19 şi a măsurilor luate în vederea prevenirii răspândirii acesteia, valoarea primelor brute subscrise situându-se la 2,67 miliarde lei, în scădere cu 1,9% faţă de trimestrul II 2019, respectiv cu 9,5% faţă de trimestrul precedent.
Piața asigurărilor auto
Tot potrivit datelor de la (ASF), în primele șase luni ale anului, una din două mașini înmatriculate în România are RCA la City Insurance, în timp ce peste patru din zece lei încasați din această linie de asigurare merg spre aceeași companie.
Un singur alt asigurător ține pasul cu City Insurance, și anume Euroins. În rest, majoriatatea multinaționalelor se retrag de pe piață. Doar Asirom VIG și Grawe au dat semne de viață în prima jumătate a acestui an, însă în niciunul dintre cele două cazuri RCA nu reprezintă un obiectiv fundamental, după cum afirmă șefii companiilor. Totuși, în cazul Asirom cifrele de vânzări ale câtorva brokeri mari arată că apetitul pentru RCA s-a menținut și în al treilea trimestru al anului, potrivit economica.net.
Al treilea jucător pe acest segment a fost, în primele șase luni din 2020, Allianz Țiriac, societate care nu s-a concentrat niciodată pe clasa de asigurări RCA și care, de altfel, a avansat în clasamanet deși și-a menținut cota de piață.
Aceasta s-a întâmplat în condițiile în care Omniasig VIG, singura societate care mai stătea relativ în trena celor doi giganți ai sectorului (City Insurance și Euroins) a scăzut cu aproape 25% în primele șase luni ale anului. În a doua parte a clasamentului celor nouă companii autorizate să vândă RCA, cotele de piață devin practic nesemnificative, însă se remarcă dinamica a două societăți, în primul semestru al acestui an. Asirom VIG a crescut cu aproape 29%, după doi ani de "curățenie" marcată de scăderea Primelor Brute Subscrise (PBS) , în timp ce Grawe și-a continuat ascensiunea din subsolul clasamentului, cu încă 30% în plus.