Coupe-ul Peugeot RCZ, modelul francez care merge pe calea bătătorită de consacratul Audi TT, poate fi achiziționat și de la dealerii mărcii din România, cu prețuri (de listă) cuprinse între 26.259 și 28.528 de euro cu TVA inclusă.
Modelul Peugeot RCZ, interpretarea latină a temei consacrate de celebrul coupe teuton Audi TT, este disponibil și în România, a anunțat, astăzi, importatorul local al mărcii franceze.
RCZ ajunge în țara noastră la aproape un an după debutul mondial, petrecut în toamna lui 2009, la Salonului auto de la Frankfurt.
În România, Peugeot RCZ este comercializat cu un preț minim de 26.259 de euro cu TVA inclusă. Versiunea de top costă (fără echipamente opționale) 28.528 de euro cu TVA inclusă.
RCZ are 4,28 metri lungime, 1,84 metri lățime și numai 1,35 metri înălțime. Arhitectura interioară, cu 2+2 locuri, permite utilizarea ocazională a locurilor din spate.
Coupe-ul Peugeot oferă trei versiuni de motorizare, care respecta normativul de poluare Euro 5. Vârful de gamă este echipat cu un motor supraalimentat pe benzină, de 1.6 litri, care produce 200 de cai-putere la 5.000 rpm, conectat la o transmisie manuala cu 6+1 trepte.
Astfel dotat, RCZ sprintează de la 0-100 km/h în 7,5 secunde și poate accelera până la viteza maximă de 237 km/h.
A doua versiune pe benzină dispune tot un motor de 1.6 litri, care livrează ”numai” 156 CP. Performanțele mașinii sunt, evident, diminuate: 0-100 km/h în 8 secunde și o viteză maximă de 217 km/h.
Amatoriilor de turbodiesel le este oferit un motor 2.0 HDi, care dezvoltă 163 CP. În această versiune, Peugeot RCZ are cel mai slab sprint (8,2 secunde – 0-100 km/h), dar și cel mai mic consum oficial mixt: 5,3 l/100 km.
Pe lângă Audi TT, noul Peugeot RCZ mai concurează autoturisme precum Alfa Romeo Brera (coupe intrat în ultimul an de producție), Nissan 370Z (model japonez mult mai puternic și mai scump) sau Volkswagen Scirocco (similar ca poziționare și bagaj tehnic).