Ministerul Transporturilor va aloca in acest an aproximativ 520 de milioane de euro pentru lucrari si cheltuieli conexe legate de autostrada Transilvania, a anuntat ieri directorul general adjunct al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) Dorin Debucean, citat de agentiile de presa.
Potrivit lui Debucean, suma este mai mare cu 40 de milioane de euro fata de cea ceruta de constructorul american Bechtel, respectiv 480 de milioane.
Suma prevazuta pentru acest an este de aproape trei ori mai mare decat cea platita de guvern in 2007: 185 de milioane de euro. Oficialul roman a justificat cresterea prin avansarea lucrarilor la cele doua tronsoane aflate in executie, Campia Turzii – Gilau (52 de kilometri) si Suplacu de Barcau – Bors (64 de kilometri). Acestea vor fi finalizate, conform contractului, anul viitor, iar un prim subtronson, Turda – Gilau, este planificat pentru darea in folosinta inca din aceasta toamna.
Cresterea sumei prevazute pentru Bechtel a mai fost explicata prin faptul ca in 2008 vor demara lucrarile la doua noi tronsoane: Mihaiesti – Suplacu de Barcau (in luna martie), respectiv Gilau – Mihaiesti (in luna septembrie). Cele doua noi tronsoane vor totaliza 100 de kilometri si vor fi finalizate, potrivit lui Debucean, pana la sfarsitul lui 2011.
Costurile de constructie sunt estimate la 489 de milioane de euro pentru Mihaiesti – Suplacu de Barcau (76 de kilometri) si 149 de milioane pentru Gilau – Mihaiesti (24 de kilometri).
Termenul de finalizare al autostrazii Transilvania este 2013. Costurile finale nu se cunosc deocamdata, dar previziunile arata ca statul ar putea avea de platit de doua sau chiar de trei ori fata de valoarea initiala, de 2,2 miliarde de euro. Autostrada va avea 415 kilometri, din care peste 55 pe poduri si viaducte, 94 de pasarele, 58 de pasaje si 16 noduri rutiere.