Pericolul "Rabla"

Pericolul "Rabla"

Prima de casare este un "instrument periculos", eficient în prezent, dar care va avea în viitor un efect total opus celui scontat, a declarat preşedintele Peugeot-Citroën, Christian Streiff.

"Prima de casare este un instrument periculos. Când nu va mai fi aplicată, vor veni timpuri dificile pentru constructorii auto. Aceste genuri de măsuri sunt utile pentru stabilizarea pieţelor auto. Funcţionează bine în Franţa, Germania şi Italia, unde vânzările nu sunt atât de slabe ca în Spania", a afirmat Streiff într-un interviu acordat publicaţiei Süddeutsche Zeitung, citată de Mediafax.

Christian Streiff a precizat că vânzările vor scădea atunci când se va renunţa la primă. În condiţiile în care constructorii de automobile europeni se confruntă cu o scădere fără precedent a vânzărilor din cauza reticenţei consumatorilor de a investi în bunuri costisitoare, guvernele explorează o serie de modalităţi de a stimula relansarea pieţei auto.

În Franţa, bonusul acordat la casarea unei maşini vechi de cel puţin zece ani pentru achiziţionarea unui autorurism nou sau utilaj uşor, mai puţin poluant, se cifrează la 1.000 de euro.

2.500 de euro în Germania, 3.800 de lei în România

Autorităţile germane acordă o prima de casare de 2.500 euro, în timp de în România cuantumul acordat prin programul Rabla este de 3.800 de lei.

În Germania, Peugeot a înregistrat o dublare a comenzilor, susţine directorul general al grupului, Jean-Philippe Collin.

CITIŢI ŞI: Logan-ul intră şi în "Rabla" rusească Start la programul „Rabla”

Programul Rabla, afectat de restricţiile la credite

Ne puteți urmări și pe Google News