Noi probleme au apărut pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie. Aproape de faimoasa „groapă” abia reparată de Compania de Drumuri, au apărut denivelări ale asfaltului, care acţionează ca o trambulină pentru maşinile afl ate în trafic
Din acest motiv, Com pania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis să închidă circulaţia pe o bucată de 250 m, pe banda 1, sensul Sebeş - Sibiu. În prezent se circulă doar pe banda 2 de pe acest sens, cu restricţie de viteză de 60 km/h. Zona este semnalizată corespunzător.
Autostrada Sibiu- Orăştie, lotul 3, este cunoscută ca autostrada „demolată”, după ce au apărut crăpături adânci în asfalt pe o porţiune de 200 metri. Informaţiile obţinute de Capital arătau că defecţiunile au fost sesizate de inspectorii Companiei Naţionale de Drumuri cu patru zile înainte de inaugurarea drumului, dar fiind campanie pentru alegeri prezidenţiale, în 2014, s-a decis totuşi deschiderea lui. Câteva luni mai târziu, circulaţia pe autostradă a fost închisă, din cauza gravelor deficienţe pe bucata de 200 metri, şi redeschisă abia în octombrie anul trecut, după ce CNAIR a cheltuit două milioane de euro, fără TVA, ca să refacă bucata de drum surpată.
Întregul lor a fost construit de italienii de la Salini Impregilo SpA, care sunt anchetaţi acum în Italia pentru utilizarea de materiale de proastă calitate în construcţia unei căi ferate de mare viteză. Pentru cei 22,11 km de autostradă prost executați de Salini, autoritățile române au plătit în total 602,9 milioane de lei, fără TVA. Execuţia lotului 3 al autostrăzii face obiectul unui dosar penal la DNA, în care este cercetat şi fostul director al CNADNR, Narcis Neaga.
7 zone de risc
Potrivit informaţiilor obţinute de EVZ, inaugurarea autostrăzii s-a făcut fără expertiza necesară, deşi, potrivit legii, Inspectoratul de Stat în Construcţii trebuia să ia mostre din asfalt şi să verifice cum s-au făcut lucrările, abia apoi să se inaugureze drumul.
Ulterior, după închiderea autostrăzii din cauza problemelor, s-au făcut câteva expertize, iar una dintre ele a arătat că sunt 7 zone de risc pe întregul lot. „Italienii au executat lucrările cu materiale de proastă calitate nu doar bucata de 200 de metri, ci acest lucru s-a petrecut unitar pe tot lotul. Noi am atras atenţia că va fi un dezastru dacă autostrada se va redeschide, ştiind că va crăpa în altă parte. Aceasta este o autostradă şvaiţer, găurită peste tot”, ne-a declarat Alin Goga, consilier juridic în cadrul CNAIR.
Alţi italieni au vrut să facă expertiza
În 2016, CNAIR a organizat o licitaţie pentru o expertiză detaliată a întregului lot, doar că ea a fost ulterior anulată. „Nu au fost expertizate lucrările pentru că s-a anulat licitaţia. Banca Europeană pentru Investiţii a cerut ca un expert să verifice cum s-a lucrat, dar pentru că o singură firmă s-a prezentat, italiană, s-a anulat licitaţia”, ne-au explicat surse oficiale. Mai mult, firma italiană era subcontractor al Salini Impregilo pe alte lucrări.