Noua serie de modele BMW M Performance – care înnobilează gamele Seria 5, X5 şi X6 – este animată de o unitate diesel susţinută cu nu mai puţin de trei turbine. Și care dezvoltă 381 de cai-putere.
Cu doar câţiva ani în urmă, numai supermodelele Ferrari, Lamborghini, Porsche sau Aston Martin – ca să-i amintim doar pe cei mai cunoscuţi dintre producătorii de automobile sport – puteau atinge o sută de kilometri pe oră (cu start de pe loc). În cinci sau mai puţine secunde. În marea lor majoritate, maşinile respective erau "înarmate" cu motoare uriaşe, cu 8 sau 12 cilindri, alimentate în mod automat cu benzină. Între timp, tehnologia a evoluat, performanţele au fost îmbunătăţite continuu, chiar şi capacitatea cilindrică a motoarelor (din ce în ce mai des sprijinite cu sisteme de supraalimentare) a mai scăzut, iar tot mai mulţi constructori au început să ofere automobile care pot atinge viteze ameţitoare. Mai ales pe viraje – acolo unde se face diferenţa între o maşină puternică (de dragul "liniuţei") şi una cu adevărat sportivă.
BMW este unul dintre acei producători care au croit, în ultima vreme, câteva automobile cu stofă de supermodele. Alură de supermodel, cheltuieli ”omenești”
Tot BMW este, astăzi, cel care ne demonstrează cum se poate face o astfel de maşină păstrând consumul şi emisiile de dioxid de carbon la cote caracteristice unor blajine berline, SUV-uri sau monovolume în care familiştii cumpătaţi îşi transportă "jumătăţile" şi copiii. Cel mai mare producător premium al lumii va prezenta, la Salonul auto de la Geneva din luna martie, o nouă serie de modele, sub titulatura M Performance Automobiles. Trei ”fiare” cu ”nume” complicate: M550d xDrive, X5 M50d şi X6 M50d
Este vorba de versiunile înnobilate cu un motor turbodiesel complet nou ale gamelor Seria 5 (inclusiv Touring), X5 şi X6. Unitatea de 3.0 litri, cu şase cilindri dispuşi în linie, susţinută cu un sistem de supraalimentare compus din trei turbine, o premieră tehnologică, va fi "inima" versiunilor M550d xDrive, X5 M50d şi X6 M50d. Două dintre cele trei turbine ale sistemului de supraalimentare sunt mai compacte, dar toate răspund cu promptitudine solicitărilor şoferului, garantând o eficienţă maximă la aproape orice turaţie.
Transmisie automată (8+1 trepte) + tracțiune integrală xDrive Puterea este direcţionată pe ambele punţi prin intermediul cutiei de viteze automate cu 8+1 trepte şi a sistemului de tracţiune integrală xDrive.
Consum mediu ireal: 6,3 l/100 km Caracteristicile motorului sunt spectaculoase – 381 de caiputere (la 4.000 rpm) şi 740 Nm (cuplu maxim disponibil între 2.000 şi 3.000 rpm) –, dar pălesc în faţa performanţelor de care, de altfel, sunt, în mare măsură, răspunzătoare: 4,7 secunde (0-100 km/h) şi 6,3 l/100 km (consum mediu oficial) – pentru superberlina de două tone M550d xDrive. Incredibil, dar adevărat.
- BMW 650i Coupé: tehnologie germană în haine de gală
- Vezi ce model Dacia are frâne mai bune decât Porsche, Jaguar, BMW şi Mercedes