Cota de piaţă deţinută de Apple pe piaţa tabletelor este de circa 61%, iar iPad-ul câştigă tot mai mult teren în defavoarea celorlate gadgeturi. Există, însă, o carte pe care ceilalţi producători o pot folosi pentru a câştiga cotă de piaţă: preţul.
Potrivit revistei The Economist, care citează Strategy Analytics of Newton, toate tabletele care rulează Android au o cotă de 30% din piaţă. Restul este împărţit între dispozitivele care rulează Windows (4.6%) şi Blackberry (3,3%). De ce este atât de popular iPad-ul? Analiştii de la The Economist consideră că gigantul american condus, până de curând, de Steve Jobs a reuşit să câştige adepţi prin designul simplu şi prin zecile de mii de aplicaţii disponibile care profită la maximum de ecranul de 9,7 inchi. Apple a creat o nouă categoe de produse. Ceilalţi producători de pe piaţă, Asustek, Lenovo, Hewlett-Packard, Research In Motion, Samsung şi Toshiba, nu au făcut altceva decât să se înscrie în trend. Preţul mai mic le-ar putea aduce producătorilor de tablete victoria în războiul cu Apple
După ce a anunţat că renunţă la tabletele TouchPad, la o lună de la lansarea unei noi generaţii, acţiunile Hewlett-Packard s-au prăbuşit cu 20%. În momentul în care directorul general de la HP, Leo Apotheker, anunţa acest lucru într-o conferinţă de presă, un TouchPad în varianta de 16 GB costa circa 399 de dolari, cu toate că, la lansarea pe piaţă, preţul anunţat a fost de 499 de dolari, similar celui al iPadului.
Săptămâna trecută, HP a decis reducerea preţului până la 99 de dolari şi tableta lor s-a evaporat de pe rafturile magazinelor într-un timp record. Astfel că, oficialii companiei au decis să mai producă un lot de tablete, "surpinşi fiind de cererea mare". Potrivit iSuppli, costurile de producere ale tabletei TouchPad se ridică la circa 306 dolari. Menţinând preţurile atât de jos, HP va pierde 207 dolari la fiecare gadget vândut. Chinezii fac prima tabletă care costă sub 200 de dolari
Potrivit The Economist, în condiţiile în care pe piaţă se găsesc notebook-uri care costă circa 250 de dolari, normal ar fi ca preţul unei tablete să fie sub 200 de dolari. Problema este că un asemenea preţ nu ar putea acoperi cheltuielile de producţie nici măcar ale Apple, companie despre care analiştii IT afirmă că are cele mai mici costuri de producţie.
La ieşirea din fabrică, pentru realizarea unei tablete iPad 2 s-ar cheltui circa 265 de dolari, potrivit sursei citate. în magazine costul final se ridică la circa 499 de dolari pentru versiunea de 16 GB.
Noua versiune a e-readerului Kindle ar putea fi primul gadget al cărui preţ de comercializare ar putea fi sub 300 de dolari. Amazon intenţionează să scoată pe piaţă acest nou produs în toamnă. Pe noul Kindle va rula sistemul de operare Android, iar ecranul va avea şapte inchi. Prima tabletă care va costa, fără a fi la promoţie, sub 200 de dolari este IdeaPad A1 a chinezilor de la Lenovo. La banii aceştia nu ar trebui să vă aşteptaţi la cea mai nouă tehnologie disponibilă pe piaţă. Dotările sunt, însă, unele decente: ecran de şapte inchi, sistem de operare Android 2.3, un procesor de 1 GHz, două camere, una de trei megapixeli şi una frontală VGA. Aceasta va costa 199 de dolari.