Directorul Patrick Pelata, cel care răspundea de operațiunile curente ale producătorului auto Renault și mâna dreaptă a președintelui Carlos Ghosn, a demisionat din funcție, după scandalul de spionaj industrial soldat cu concedierea nejustificată a mai multor manageri care supervizau programul de vehicule electrice.
După mai multe săptămâni de incertitudine – răstimp în care și-a manifestat în repetate rânduri disponibilitatea de pleca – Patrick Pelata, Directorul Operațional Renault, a demisionat din fruntea regiei franceze, a anunțat presa internațională.
Pelata, cel care conducea, practic, activitățile Renault, era considerat ”mâna dreaptă” a președintelui Carlos Ghosn, cel care a ținut până în ultimul moment să îl păstreze în funcție.
Cel mai probabil, plecarea lui Pelata a survenit la presiunile guvernului francez – care deține 15% din acțiunile Renault –,după scandalul de spionaj industrial soldat cu concedierea nejustificată a mai multor manageri care supervizau programul de vehicule electrice.
Cei trei directori dați afară pentru fapte pe care – s-a dovedit ulterior – nu le-au comis, au acționat în judecată Renault, solicitând plata mai multor milioane de euro drept daune morale.
Potrivit unor informații deocamdată neoficiale, producătorul auto francez ar fi ajuns între timp la o înțelegere cu cei trei manageri concediați fără un motiv real – una care, cel mai probabil, presupune plata unor despăgubiri.
Împreună cu Pelata vor părăsi Renault și trei directori ai departamentului de securitate internă, cel care a orchestrat cazul de fals spionaj.