Actele necesare pentru obținerea pașaportului. Ghid pentru programarea online

Sursa Foto: Arhiva EVZ

În doar câteva luni, peste un milion de cetățeni s-au programat online pentru a obține pașaportul. Serviciul pentru depunerea cererilor în format electronic a fost lansat anul trecut pe 20 martie, prin intermediul platformei HUB din cadrul MAI.

Peste un milion de români au depus cereri online pentru a obține un pașaport nou. Solicitările pot fi transmise prin intermediul platformei HUB de servicii a MAI (Centrul de furnizare servicii electronice). Serviciul a fost lansat în martie 2023 și a fost accesat de numeroși cetățeni.

Cerere online pentru un pașaport nou. Peste un milion de solicitări

Programările prin noua platformă se pot face chiar și în aceeași zi. Conform Ministerul Afacerilor Interne (MAI), în mai puțin de un an, peste un milion de cetățeni au accesat acest serviciu, în scopul obținerii unui pașaport nou.

Platforma este este integrată în HUB/ul de servicii al MAI. De asemenea, aceasta permite și eliberarea online a certificatelor de cazier judiciar.

„ Peste un milion de persoane au fost programate online pentru obținerea pașaportului, prin intermediul platformei HUB de servicii a MAI (Centrul de furnizare servicii electronice), în mai puțin de un an de la operaționalizarea în hub.mai.gov.ro a opțiunii de programare.", arată Ministerul Afacerilor Interne.

Pașaport. Sursa foto: Arhiva EVZ

Noutate pentru români

Cei interesați de obținerea unui pașaport pot efectua o programare începând cu ziua curentă. Totuși, cetățenii care accesează acest serviciu nu pot face programări și pentru ridicarea pașapoartelor. De altfel, programarea este gratuită și netransmisibilă.

Pentru efectuarea unei programări, românii trebuie să selecteze județul în care au domiciliul. Următorul oas este selectarea locației în care se dorește depunerea cererii. De asemenea, cei interesați trebuie să bifeze opțiunea pașaport simplu/ CRDS (electronic/ temporar).

Totodată, doritorii trebuie să aleagă data și ora, alături de nume, prenume, cod numeric personal și adresa de e-mail la care se vor primi datele programării. Opțional, aceștia pot adăuga și numărul de telefon.

Pașaport. Sursa foto: Arhiva EVz

Taxa pentru pașaport. Condițiile în care se anulează programarea

Cererea online poate fi anulată în cazul în care există neconcordanțe între datele înscrise în formularul de programare (nume/ prenume/ CNP) și datele de identificare ale solicitantului. De asemenea, programarea se anulează și în lipsa dovezii achitării taxei de pașaport.