Surse din Primăria Capitalei susţin că podul nu a fost inaugurat până acum pentru că ar fi unele probleme la structura de rezistenţă.
Inspectoratul de Stat în Construcţii a început, ieri, verificarea Pasajului Basarab şi a rezultatelor testelor făcute de constructor. Întrebaţi cât de repede se vor afla rezultatele testelor făcute în perioada 30 mai - 2 iunie, reprezentanţii Primăriei Capitalei au explicat că, în momentul în care proiectantul va prezenta o analiză finală, se va formula un punct de vedere oficial. Muncitorii: Se deschide în două săpătămâni Surse din cadrul Primăriei spun că testele făcute la Pasajul Basarab ar putea fi efectuate din nou pentru că nu ar fi ieşit aşa cum şi le-ar fi dorit constructorul şi că ar exista probleme la structura de rezistenţă. Fără să ştie motivul, pe şantier, muncitorii aşteaptă şi ei încă un test.
„Cred că într-o săptămână se deschide. Se mai face un test săptămâna asta ca să fie totul sigur. Am înţeles că aşa au cerut cei cu proiectul”, a spus unul dintre muncitorii care lucrează la secţia ce se ocupă de zona căii de rulare a tramvaielor.
Două birouri mai încolo, câţiva angajaţi ai şantierului, care lucrează la computere şi rup cu greu câteva cuvinte în limba română, spun şi ei că podul va mai avea parte de un test, însă sunt siguri că va fi deschis „în scurt timp, o săptămână, maxim două”.
Oficialii Primăriei: Nu vor mai exista alte teste
De partea cealaltă, reprezentanţii Primăriei Generale spun că pasajul, care ar fi trebuit să fie deschis în luna martie a acestui an, nu va mai avea parte de niciun test.
„În acest moment, nu se pune problema efectuării unor teste suplimentare de siguranţă la Pasajul Basarab. Informaţiile complete ale verificărilor făcute timp de trei zile la Pasajul Basarab au fost trimise în cursul zilei de joi, 2 iunie, proiectantului spaniol, cel care, în data de 8 aprilie, a recomandat constructorului realizarea unor teste suplimentare cu încărcare maximă a podului, inclusiv cu linia de tramvai. În această săptămână, se va primi punctul de vedere oficial al acestuia, singurul care poate valida testele efectuate”, se precizează într-un comunicat, emis duminică, de Primăria Capitalei.
Şantier rămâne doar lângă Gara Basarab
La Pasajul Basarab, care va avea cel mai lat pod hobanat din Europa, pare că se lucrează pe ultima sută de metri. Ieri, câteva echipe de muncitori zoreau la montarea instalaţiilor de cabluri, care vor coordona sistemele electrice şi electronice ale podului. Motoarele excavatoarelor şi basculantelor erau turate aproape la maximum în zona de lângă Gara Basarab.
De altfel, aici e singura porţiune care a rămas în şantier, îngrădită cu garduri înalte de tablă.
„După ce se va deschide podul, aici se va mai lucra o perioadă la staţia de tramvai. Se fac scări rulante, care vor urca pe pod, exact ca la metrou”, a explicat unul dintre muncitori.
La administraţia şantierului, în birourile inginerilor-şefi, nu e nimeni. „Sunt cu echipele pe pod, lucrează de dimineaţă până seara, la sfârşitul programului”, le-a motivat lipsa unul dintre subalterni. STATISTICĂ
Cel mai spectaculos pod din ţară, în cifre
- 80 metri e înălţimea pilonilor de susţinere (cam cât măsoară un zgârâie nori de 30 de etaje);
- 82.000 metri cubi de beton au intrat în structură (aproximativ 1 milion de saci de ciment, necesarul pentru construcţia a 410 case);
- 43.150 tone de asfalt s-au turnat;
- 54.000 de becuri pentru iluminat
- 200.000 de maşini vor putea trece zilnic pe podul Basarab;
- 1.450 metri e lungimea pasajului;
- 340 metri e lungimea zonei hobanate a construcţiei;
- 42 metri e lăţimea podului hobanat şi e cel mai lat din Europa.
- Pasajul Basarab, înainte de deschidere. VEZI IMAGINI PANORAMICE 360°