Partidele au cheltuit în campanie 1.800.000 de euro

După primele 14 de zile de campanie, Institutul pentru Politici Publice (IPP) a centralizat toate informaţiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audio-vizual.

Pentru primele două săptămâni, analiza arată că PNL a cheltuit 673.058 de euro, alianţa PSD - PC 642.652 de euro şi PD-L 486.879 de euro. Aceasta face ca la mijlocul campaniei suma totală cu publicitatea electorală în presa scrisă şi spoturile electorale din audiovizual investită de cei trei mari competitori să fie de 1.802.589 de euro.

"Faţă de datele din prima săptămână, se constată o creştere mai mare a cheltuielilor PNL care trece pe primul loc în privinţa cheltuielilor, în timp ce PD-L pare să fi pierdut deocamdată ritmul în ceea ce priveşte publicitatea în presa centrală", se arată într-un comunicat al IPP.

Sumele monitorizate reprezintă investiţiile brute. Calculul investiţiilor brute în publicitate se face conform tarifelor listă (rate-card) furnizate de publicaţii, cuprinzând şi eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorală. Nu este luat în calcul nici un discount, barter etc. Toate preţurile sunt exprimate în EURO şi includ TVA.

Monitorizarea se face pe: 21 cotidiane centrale, 119 de reviste/publicaţii periodice şi 15 posturi TV şi 9 posturi de radio.