Parisul schimbă garderoba

Capitala Franţei s-a transformat, la începutul lunii, într-un mare podium pe care a defilat „Femeia Verii 2007“, învăluită în flori şi materiale vaporoase.

106 colecţii semnate de cei mai importanţi designeri vestimentari au fost prezentate în cadrul Săptămânii Modei de la Paris, desfăşurată între 29 septembrie şi 7 octombrie.

Pentru unele case de modă evenimentul a reprezentat o rampă de lansare sau un moment de revenire. Pentru numele consacrate - Versace, Givenchy, Hermes, Balenciaga, Christian Lacroix, Chloé, Louis Vuitton, Alexander McQueen, Vivienne Westwood, Yohji Yamamoto, Celine, Miu Miu, Kenzo - Parisul a fost un prilej de reconfirmare.

Brandul Ricci a fructificat din plin această ocazie şi a „întărit“ faima generată de celebrele sale parfumuri printr-o colecţie remarcabilă.

Tânărul designer Olivier Theyskens, care semnează ultimele producţii Ricci - casă de modă care a sărbătorit recent 75 de ani de existenţă -, s-a pliat foarte bine pe „moştenirea“ perpetuată de la Ninna Ricci încoace.

Rochii de seară fastuoase, garnisite cu accesorii supradimensionate, au fost expuse la pol opus cu veşmintele din piele, care evocau o imagine mai agresivă, dar la fel de feminină. În numele florilor „Nu doar la Paris, ci şi în celelalte capitale ale modei s-au văzut pe podiumuri siluete foarte romantice, feminine, imprimeurile florale fiind elementele-cheie ale acestei tendinţe. Confirmarea acestui lucru a dat-o Nicolas Ghesquiere la Balenciaga, care a prezentat o colecţie aproape integrală de printuri florale: trandafiri, violete, gardenii, gladiole. La Kenzo, imprimeurile au fost tropicale, în timp ce Dries Van Noten a avut ca sursă de inspiraţie jungla din Bali, aşa încât imprimeurile au aici orhidee sau hibiscus“, ne-a precizat Roxana Voloşeniuc, redactor-şef „Elle“ România, care a fost prezentă la evenimentele de la Paris.

Recursul la trecut a fost trădat de colecţiile viitorului sezon, Stella McCartney prezentând o colecţie al cărei laitmotiv a fost perioada anilor ’60. Rochiile ample, foarte lungi, care învăluiesc trupul, au fost realizate din materiale vaporoase, derivate din mătase.

Remarcabilă pentru colecţia fiicei lui Paul McCartney este subtilitatea cu care a creionat imaginea femeii atrăgătoare. Tăieturile adânci au dezvelit decolteul într-un mod „educat“, fără excese, iar picioarele au fost lăsate la vedere discret, ochiul admirându-le indirect, prin transparenţa voalului. Ordinea dezordinii Vivienne Westwood, nume care echivalează cu excentricitatea, nu s-a dezminţit nici la Paris, după ce la Milano a făcut un show de zile mari. Uşor forţate pentru segmentul pret-à-porter, ţinutele semnate de Westwood au mizat pe combinaţii tari, tăieturi asimetrice, volumetrii haotice, combinate totuşi într-o neglijenţă premeditată.

Designerul Stephan Pelger ne-a declarat că această colecţie este cea care l-a impresionat cel mai mult, având un impact foarte puternic asupra tendinţelor - dominate de amintirea anilor ’40-’50 - care se impun în sezonul viitor. „Dintre numele la care mă întorc cu gândul, cred că amintirea cea mai pregnantă este cea a colecţiei lui Vivienne Westwood. A fost un adevărat spectacol“, a precizat Pelger. Amploarea evenimentelor de la Paris nu a fost dată doar de ţinutele prezentate, ci şi de notorietatea celor care le-au semnat şi de personalizarea fiecărei colecţii.