Parbrize româneşti fabricate la Buzău

Parbrize cu peste 20% mai ieftine pentru producătorii din industria auto românească, geamuri care nu rănesc când se sparg - pentru uşile şi rafturile mobilei, dar şi pentru rafturile frigiderelor şi ale aragazelor.

Toate acestea vor fi produse pentru prima dată în România la compania GlassCorp din Buzău, deschisă oficial ieri. Potrivit lui Marius Neagu, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei, un parbriz produs de această firmă costă în medie 40 de euro.

„În prezent, parbrizele comercializate pe piaţa românească provin în mare parte din Turcia, dar şi din Ungaria sau direct de la producătorii de maşini“, a declarat reprezentantul GlassCorp la o conferinţă de presă. Compania nu este un producător de sticlă. Ea cumpără sticla de la producătorul francez Saint-Gobain şi o prelucrează, dându-i formele dorite. GlassCorp este în negocieri cu cei mai importanţi consumatori de sticlă securizată din România, printre care uzina Dacia-Renault, şi estimează că va încheia contracte cu aceştia până la sfârşitul anului. Specialişti de la vechiul Gerom Fabrica este echipată cu tehnologii finlandeze noi şi se întinde pe o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi. GlassCorp face parte din grupul de firme Nordexo, deţinut în proporţie de peste 90% de oamenii de afaceri Horia Simu şi Horia Pitulea. Investiţia de zece milioane de euro, demarată cu un an şi jumătate în urmă, va fi amortizată în circa cinci ani, estimează Marius Neagu. Conform calculelor reprezentantului companiei, piaţa geamurilor securizate din România se ridică la aproximativ 20-30 de milioane de euro.   O mare parte dintre cei 55 de specialişti angajaţi la noua fabrică au lucrat la compania Gerom Buzău, care a produs parbrize pentru automobilele Dacia până la preluarea companiei piteştene de grupul Renault. De altfel, conducerea companiei spune că unul dintre principalele motive pentru care a ales Buzăul pentru construirea fabricii a fost experienţa în procesarea sticlei pe care o au locuitorii din zonă. Un alt motiv a fost distanţa mică faţă de Bucureşti, de Autostrada Soarelui şi de Autostrada Bucureşti-Piteşti.