Paradox românesc: 3 miliarde de lei destinate drumurilor au rămas necheltuite

România nu a reuşit să cheltuiască anul trecut circa 3 miliarde de lei, bani care erau destinaţi reconstruirii drumurilor.

Astfel, principala problemă în domeniul infrastructurii de transport, în România, este cea a planificării, pentru că nu există o secvenţialitate a proiectelor în timp, susţine Dragoş Pîslaru, consilier de stat în Guvernul Cioloş, potrivit Agerpres.

"Chestiunea esenţială pe partea de infrastructură de transport este că nu există niciun fel de gândire în ceea ce priveşte secvenţialitatea proiectelor. Noi ne-am concentrat foarte mult să stabilim pe unde va trece autostrada, şi mai puţin pe această secvenţialitate a planificării în timp, pe proiecte, pe surse de finanţare, pe cel puţin 10 ani, astfel încât să ai cicluri de proiecte care să nu se suprapună", a explicat, joi, Dragoş Pîslaru în cadrul Colocviului cu tema "Creşterea economică potenţială", organizat de Institutul European din România. 

În opinia sa, această planificare constituie o prioritate a guvernului. O altă prioritate constă în reducerea pierderilor din companiile de stat. "La companiile de stat sunt pierderi considerabile şi, pe măsură ce vor fi reduce, banii respectivi ar putea fi folosiţi în mod evident pentru majorarea salariilor în sectoare precum educaţie sau sănătate", a mai spus Pâslaru.