Vești proaste pentru piața auto. Pandemia și ecologismul au lovit dur

Dacia. Sursa foto: Richair | Dreamstime.com

Vești proaste pentru piața auto. Reglementările europene și inflația au condus la creșterea prețurilor automobilelor, transformându-le în aproape bunuri de lux. Un segment al pieței auto a dispărut deja, respectiv clienții care nu mai pot achiziționa mașini noi.

Vești proaste pentru piața auto. În acest context, Dacia devine o alternativă tot mai atractivă și accesibilă. Xavier Martinet, directorul de vânzări și marketing al Dacia, a exprimat aceste idei în timpul evenimentului din Chamonix, Franța, unde compania auto românească, parte a grupului Renault, a fost partener principal și partener titular al evenimentului Dacia UTMB Mont-Blanc, unul dintre cele mai importante evenimente de trail running din lume.

Pandemia și inflația au schimbat radical piața auto

Martinet a explicat că după criza pandemică, situația pieței s-a schimbat. Potrivit acestuia, există clienți care nu mai pot cumpăra o mașină nouă. Asta deoarece inflația afectează prețul vehiculelor, dar și, în cazul unui împrumut, costul banilor.

Unii optează pentru o mașină folosită, alții îşi cumpără o mașină mai mică. Vedem astăzi că în Europa piața este în creștere față de anul trecut, însă rămâne cu 20 la sută mai mică decât nivelul din 2019.

Aşadar, o parte din piață nu mai există, clienții nu-şi mai pot cumpăra o maşină nouă. O situaţie care pentru Dacia reprezintă o oportunitate de a vinde mai multe maşini, pentru că avem un preţ mai corect”.

Cu toate acestea, există și un alt motiv care contribuie la creșterea constantă a prețurilor mașinilor noi: regulamentul european, potrivit explicărilor oferite de managerul Renault Group.

Sursa: dacia

Dacia, o opțiune tot mai des aleasă de cumpărători

„S-ar putea ca pentru Dacia să fie o oportunitate, deoarece sunt din ce în ce mai mulți oameni care nu pot sau nu vor să cumpere o mașină din segmentul B cu 25 de mii de euro sau o mașină din segmentul C cu 30-35 de mii”.

Dacia își îndreaptă privirea către provocările viitorului. Potrivit lui Martinet, dezbaterea nu se referă la faptul dacă sunt sau nu în favoarea mașinilor electrice, ci dacă susțin sau se opun ideii ca mașinile electrice să devină singura tehnologie acceptată până în 2035.

El consideră că există și alte tehnologii demne de luat în considerare. Un exemplu este interesantul domeniu al e-combustibililor, care poate reprezenta o direcție potrivită pentru Dacia.

Compania a anunțat participarea la Raliul Dakar cu un vehicul e-fuel. Totuși, aceasta este doar o primă etapă, iar succesul va depinde atât de fezabilitatea tehnică, cât și de cea economică, deoarece este necesară o soluție accesibilă în masă.