România este una din primele 15 cele mai performante ţări dintre cele 60 unde companiei suedeză Oriflame îşi vinde produsele cosmetice. Datorită faptului că este o piaţă mare de desfacere, oficialii companiei iau în calcul ca, în următorii ani, să construiască o fabrică şi în România.
Pe termen scurt însă, producţia actuală este suficientă pentru a acoperi cererea, a declarat Magnus Brannstrom, directorul executiv al Oriflame, la conferinţa de presă organizată cu ocazia împlinirii a 15 ani de când compania a intrat în România.
"Volumele de produse vândute sunt în creştere şi luăm în considerare, pe viitor, să construim o fabrică şi în România. În prezent, avem alte planuri, deoarece capacităţile de producţie pe care le avem, la care se adaugă producţia realizată de subcontractori, asigură satisfacerea cererii din următorii ani ", a precizat Magnus Brannstrom.
Oriflame are şase fabrici, dintre care câte una în Suedia, Polonia, Rusia, India şi două în China. În prezent, compania mai construieşte o a doua unitate de producţie în Rusia.
Oriflame, de 15 ani în România Vânzări de aproximativ 20 milioane de euro pe an, zece birouri unde lucrează 125 angajaţi permanenţi şi o echipă de 58.000 de consultanţi care promovează cataloagele şi produsele companiei.
Aşa arată astăzi Oriflame România, după ce şi-a deschis primul birou la începutul lunii decembrie 1995.
Compania îşi distribuie produsele din cele două centre de depozitare, unul la Bucureşti şi celălalt la Suceava.
O româncă dă 200 lei pe lună pe cosmetice Consumul mediu de produse cosmetice în România este estimat la 200 lei, nivel comparabil cu cel înregistrat în alte state din regiunea Europei Centrale şi de Est, a declarat Pavlina Marinova, managing director Oriflame România.
Ea se aşteaptă ca sumele alocate acestui segment să crească în fiecare an, în următorii 20-30 de ani.
În ceea ce priveşte vânzările Oriflame în România, acestea au scăzut în prima parte a anului, după care au crescut puternic, spun oficialii companiei. Potrivit lor, revenirea s-a datorat şi măsurilor adaptate scăderii puterii de cumpărare cum ar fi faptul că nu au scumpit produsele în urma majorării TVA.
Astfel, estimările indică pentru finalul acestui an vânzări similare cu cele de anul trecut sau chiar în uşoară creştere.