„Orașul de vis”, de maxim interes

Primul episod al campaniei, începută de ieri pe evz.ro, a arătat că românii sunt interesaţi să afle unde este cel mai bine să locuieşti. Mulți au comentat aprins și au votat pentru orașul preferat. Pe site-ul evz.ro au fost primite sute de comentarii din partea cititorilor care au apreciat iniţiativa „Oraşul de vis”.

Au început deja să fie acordate şi voturi de popularitate, cele mai multe fiind obţinute de Cluj-Napoca (395). Dacă doriţi să schimbaţi ierarhia topului, intraţi pe evz.ro şi votaţi oraşul preferat!

Aproape toate municipiile participante în campanie au primit note pentru cele şapte criterii de evaluare: infrastructură, administraţie, mediu, cultură şi educaţie, dezvoltare economică, sănătate şi siguranţă. Aceste rezultate vor influenţa, la rândul lor, ierarhia în topul final. Intră pe evz.ro, accesează pagina oraşului preferat şi evaluează în funcţie de propriile tale opinii.       

Cele mai ieftine apartamente

Primul oraş cu care am deschis campania este Arad.

În această săptămână, vom parcurge împreună cu cititorii pagini de legende urbane, vom face o incursiune în istoria locurilor, vom prezenta un reportaj şi mai multe interviuri.

Notele pe care evz.ro le-a acordat Aradului, pornind de la cifre oficiale, au fost incluse într-un articol publicat ieri pe site. Am aflat că, din rândul celor 15 oraşe desemnate pentru campanie, în Arad se găsesc cele mai ieftine apartamente (în februarie 2010, când s-a încheiat etapa de documentare).

În numai câteva ore, sute de persoane care au intrat pe evz.ro au evaluat oraşul şi au acordat note de la 1 la 10. Opinia celor care şi-au dat votul arată un oraş mediu, cu note care variază de la 5,71 (la sănătate) până la 6,49 (pentru economia locală).        Critica raţiunii practice

Articolul de deschidere a campaniei „Oraşul de vis” a primit peste 370 de comentarii din partea cititorilor, care s-au alăturat acestui demers unic în presa românească: alegerea celui mai bun oraş din România, prin intermediul publicului şi al cifrelor oficiale.

Unii dintre ei au propus propriul top, în funcţie de preferinţe. S-au regăsit cititori din aceleaşi oraşe, care au format mici grupuri de discuţie. Majoritatea au promovat oraşul natal, indiferent de locul în care se află acum. Au început deja să fie prezentate aspecte pozitive alături de cele negative.

În caracterizarea pe care cititorii au făcut-o oraşului, prin intermediul comentariilor, domină însă criticile. Ceea ce indică preferinţa de a evidenţia un aspect negativ, decât unul pozitiv. Nemulţumirile locuitorilor se leagă de aspecte practice, cu care aceştia se confruntă zilnic: câinii vagabonzi, curăţenia sau infrastructura sunt doar câteva dintre exemple.

Au fost însă şi persoane nemulţumite că oraşul lor nu se află printre cele incluse în campanie.

  • Regulamentul campaniei de pe evz.ro menţionează, printre altele, că în „Oraşul de vis” sunt incluse toate localităţile care au peste 150.000 de locuitori, respectiv: Arad, Bacău, Braşov, Brăila, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Sibiu, Timişoara şi Bucureşti.     

Interviuri-surpriză

Zilele care urmează, vom prezenta interviuri în exclusivitate cu trei personalităţi locale, printre care şi primarul Gheorghe Falcă. Urmăreşte campania pentru a afla mai multe despre Arad de la celebrităţi române care se trag chiar de-acolo.

Între timp, câteva indicii cu privire la identitatea lor: primul, un fost campion olimpic la Seul, în 1988, în timp ce al doilea este un cunoscut compozitor, participant la celebra emisiune „Şcoala vedetelor”, iar acum face parte dintr-o trupă rock alternativ.

Care va fi “Oraşul de vis”?

Câştigătorul competiţiei va fi desemnat în august, odată cu încheierea campaniei. Fiecare oraş va avea o săptămână de prezentare, după modelul Aradului, prin şapte materiale: monografie, prezentarea notelor acordate de evz.ro, reportaj, interviuri şi retrospectiva de duminică, pe baza comentariilor primite de la cititori, împreună cu fotografiile trimise de aceştia.

  • Nota finală se calculează făcând media între numărul voturilor de popularitate (50%), notele publicului (25%) şi notele www.evz.ro (25%).
  • Toate informaţiile despre campanie, regulament şi criterii sunt disponibile pe evz.ro, împreună cu articolul fiecărei zile şi harta interactivă a oraşelor.         

„E o temă foarte bună. Oricare oraş din România poate fi de vis, cu condiţia să fie bine întreţinut şi gospodărit cum trebuie. Omul sfinţeşte locul.“, cititor evz.ro