Aceştia aleg produse moderne, fiind influenţaţi, în ordine, de factori precum: brandul, caracteristicile tehnice, preţul şi designul.
Unul din şapte orăşeni are un televizor LCD sau cu plasmă. În ultimii ani, televizoarele cu plasmă sau LCD au atras tot mai mulţi români. Se estimează că 10% din populaţia urbană deţine un televizor LCD, iar 4% un televizor cu plasmă, conform unui studiu realizat de SNA Focus pe un eşantion de 325.000 de persoane. Cercetarea a fost comandată de compania LG Electronics România.
Pe vârste, repartiţia persoanelor care deţin un televizor LCD sau cu plasmă este următoarea: 29% dintre acestea sunt deţinute de persoane cu vârsta cuprinsă între 18 şi 24 ani, 25% de cei cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 ani, 18% - cu vârsta între 35 şi 44 ani, 17% - cu vârsta între 45 şi 54 ani şi 11% - cu vârsta între 55 şi 64 ani.
Aproximativ 62% din totalul celor care deţin un televizor cu plasmă sunt femei din mediul urban, cu vârste cuprinse între 18 şi 34 de ani şi venituri peste medie.
Românii îşi cumpără televizoare LCD sau cu plasmă, fiind din ce în ce mai influenţaţi de factori precum brandul şi caracteristicile tehnice. Un rol important este deţinut şi de factorul cultural şi de tendinţele în materie de design. Se observă că românii îşi aleg televizorul pentru a-şi completa stilul căminului, asociind designul cu noţiunea de stil şi valoare.
În ceea ce priveşte brandul ales în achiziţia unui televizor, LG este preferat de consumatorii interesaţi cel mai mult de caracteristicile tehnice şi de design. Samsung este lider de piaţă în România pe segmentul LCD TV, cu o cotă de piaţă de circa 32% din punctul de vedere al numărului de unităţi vândute. Lider pe segmentul plasmă TV pe piaţa autohtonă este Panasonic, cu o cotă de piaţă de peste 30% din numărul de unităţi vândute. Clienţii ideali Din populaţia care deţine sau doreşte să cumpere un televizor plasmă sau LCD fac parte intelectualii cu funcţii de conducere de top şi responsabilităţi ridicate, populaţia cu studii universitare sau persoane independente. Se adaugă populaţia cu vârstă cuprinsă între 25 şi 34 de ani, interesată de ultimele tendinţe în design şi tehnologie. Aceştia sunt consumatori care-şi achiziţionează ultimele gadgeturi şi petrec o mare parte din timp pe internet. Sunt preocupaţi de carieră şi au o gândire nonconformistă. Nu în ultimul rând, deţine un LCD sau o plasmă sau doreşte aşa ceva şi românul cu vârsta cuprinsă între 35 şi 54 de ani, tipul „conservator“, care apreciază cel mai mult confortul oferit de produsele/ serviciile achiziţionate. Aceste persoane caută să fie cât mai bine informate înainte de achiziţionarea unui produs, sunt preocupate de familie, de afaceri şi de carieră.