Orasele din tara au intrat in febra minunilor

Campania EVZ pentru alegerea celor 7 minuni ale Romaniei a trecut in a doua jumatate a fazei finale.

Pana astazi, am prezentat 19 posibile minuni; alte 10 urmeaza sa fie prezentate in zilele urmatoare.

In urma cu o saptamana, autoritatile din Mogosoaia au tiparit 100.000 de fluturasi de popularizare a Palatului brancovenesc, indemnandu-i pe oameni sa voteze pe site-ul EVZ. Un ziar argesean, „Arges Expres”, a pornit o campanie pentru Manastirea Argesului. Intre timp, alte orase au intrat in „febra minunilor”.

Orasul va avea de castigat

Targu-Jiu. Cotidianul local „Impact in Gorj” ii incurajeaza pe gorjeni sa voteze Ansamblul sculptural realizat de Constantin Brancusi. „O facem si din spirit de patriotism local, si pentru ca simbolistica lucrarii lui Brancusi ne reprezinta pe noi, ca popor.

Cu siguranta, Ansamblul de la Targu-Jiu, recent intrat pe lista patrimoniului cultural european, e o minune a Romaniei. Iar Brancusi este un „brand” cultural romanesc”, ne-a declarat Irina Irinoiu, redactor-sef la „Impact in Gorj”.

De ieri, si postul de radio Omega isi cheama ascultatorii sa voteze minunile din Targu-Jiu. La randul lui, primarul Florin Carciumaru a precizat ca orasul va avea de castigat daca va intra pe lista celor 7 minuni ale Romaniei: „Faima orasului va creste, iar numarul turistilor va fi mult mai mare”. (Alin Ion)

„Este o onoare pentru noi” Alba-Iulia. Pe site-ul primariei exista un link pentru votarea cetatii. De luni, pe un panou video situat in centrul municipiului, va fi afisat un mesaj care sa-i indemne pe oameni sa voteze, mass-media locala va primi un mesaj al primarului si vor fi realizati mii de fluturasi.

„Este o onoare pentru noi ca romanii au nominalizat Cetatea Alba-Iulia drept o emblema a Romaniei frumoase. Initiativa EVZ este deosebita pentru ca ne intoarce spre valorile imense pe care le detinem si ne face sa ne dam seama ca acasa, in Romania, avem cu ce ne mandri in fata intregii lumi”, a declarat primarul Mircea Hava.

Si cotidianul „Monitorul de Alba” isi indeamna cititorii sa voteze pentru Cetatea Alba-Iulia si si-a propus sa realizeze un serial de prezentare a cetatii, aratand aspecte mai putin cunoscute legate de monumentele care o innobileaza. (Mihaela Moraru)

Lobby pentru castel Hunedoara. De saptamana viitoare, in centrul orasului se va derula o campanie pro-Castelul Corvinilor. Initiativa ii apartine lui Mircea Goian, liderul grupului de muzica medievala Hunyadi Cantores, al carui cartier general se afla chiar la castel.

Astfel, in fata Casei de Cultura vor fi proiectate materiale despre castel si difuzate mesaje in favoarea votului. Mai mult, cu ajutorul unei firme de IT, cei care vor face dovada ca au votat castelul pot castiga premii in bani, oferite de o agentie de turism locala, TOC International. Campania se va incheia vineri seara, cu un concert de muzica medievala.

„Chiar la inceput, cand am vazut articolul din „Evenimentul zilei”, mi-am spus ca trebuie sa fac asta. Vrem sa profitam de ocazie ca sa aratam ca acest castel este unul dintre cele mai importante edificii istorice din tara si si-ar merita pe deplin titulatura de „minune” a Romaniei”, spune Mircea Goian.

De asemenea, saptamanalul „Replica” a publicat in ultimele sale editii ample materiale despre „minunile” incluse in campania EvZ (Castelul Corvinilor, Biserica Densus, Cetatile Dacice din Muntii Orastiei), indemnandu-i pe hunedoreni sa-si voteze minunile. (Ciprian Iancu)

Cititi si:

Cele 7 minuni de pe lista ambasadorului Michael Guest