Regizorul Oprescu, scurtmetraj cu figuranţi despre Bucureştiul ideal

Primăria Municipiului Bucureşti a angajat o firmă care va produce în schimbul a 42.000 de euro un film pozitiv despre Capitală.

Producţia va dura 11 minute şi va avea trei părţi: prezentarea mediului de afaceri şi posibilităţiile de bussines, cultura şi tradiţiile oraşului şi Bucureşti-capitala modernă. Cel mai mult va dura ultima parte-patru minute. În aceasta firma câştigătoare, Stage Expert SRL, va  prezenta cluburile, posibilităţile de shopping  şi evenimentele cultural-artistice care au loc în Capitală. Celelalte două secţiuni vor dura câte trei minute. „Obiectivul principal al filmului va fi axat pe prezentarea pozitivă a oraşului Bucureşti şi a turismului în Capitală, şi, implicit, schimbarea percepţiei turistului asupra Bucureştiului: de la capitală fost comunistă la capitală europeană modernă”, se specifică în caietul de sarcini pe baza căruia a fost atribuit contractul. Oprescu vrea un film despre un oraş tânăr, plin de viaţă În plus, municipalitatea vrea ca în film Bucureştiul să apară tânăr, plin de viaţă – un oraş în care turistul occidental se poate acomoda uşor, se poate odihni sau distra - şi nu în ultimul rând, drept o capitală vie. Totodată, producătorul va trebui să prezinte „un mediu propice dezvoltării afacerilor sau organizărilor de conferinţe profesionale”, potrivit documentaţiei de atribuire. Altfel spus, autorităţile locale vor să prezinte, într-un scurtmetraj, o Capitală ideală din punct de vedere turistic, al business-ului şi pentru shopping. Echipa de filmare va avea un producător şi un regizor. „Necesarul de producţie este stabilit de producător, la sfatul regizorului”, se mai precizează în documentaţie. Filmări din elicopter „Considerăm că avem nevoie de următoarele echipamente video: pentru filmări aeriene un elicoper, travelling stady şi macara precum şi alte accesorii necesare unor filmări complexe”, se specifică la capitolul Producţie, partea tehnică. Iar, înainte ca filmul să fie pus în scenă, firma angajată va face şedinţe de preproducţie, va determina necesarul uman, deplasările în teren şi va organiza castingurile. Potrivit documentelor, filmările vor dura zece zile şi se vor desfăşura în spaţii deschise şi închise. Cadrele vor arăta „faţa oraşului atât ziua, cât şi noaptea”. În plus, se vor folosi lumini adecvate pentru simularea luminii naturale, iar pentru completarea imaginilor necesare spotului se pot achiziţiona imagini din diverse arhive. Muzică şi figuranţi în costume „caracteristice” „Filmările se pot efectua cu figuranţi cu costume caracteristice. În cazul în care se alege un scenariu cu figuranţi, se vor utiliza personaje semnificative pentru fiecare zonă surprinsă în ideea creativă. Personajele trebuie să fie reprezentantive. Alegerea acestora se va face de către echipa de producţie, alături de regizor”, au mai precizat specialiştii Primăriei Capitalei în caietul de sarcini. Potrivit municipalităţii, principalul obiectiv al contractului este creşterea gradului de atractivitate şi al calităţii informaţiei turistice oferite celor care vizitează Bucureştiul, cât şi potenţialilor turişti.