Oprescu insistă cu proiectele trăsnite

Oprescu insistă cu proiectele trăsnite

Primarul general al Capitalei prezentat un desen al viitoarei autostrăzi suspendate - inelare -, dând de înţeles că de la anul o şi începe.

Cine l-a votat pe Oprescu astă-vară, sperând că scapă astfel de inelele, penetraţiile şi stră- pungerile echipei Videanu- Blaga, a constatat luni seara, la „Naşul“ (B1), că de ce i-a fost frică n-a scăpat. Primarul general al Capitalei le-a dat peste ochi duşmanilor cu harta viitoarei autostrăzi suspendate şi inelare pe care are de gând s-o înceapă chiar de la anul. Înfierbântat de întrebarea lui Radu Moraru - „Ce aţi făcut în ultimele patru luni?“ -, primarul a trimis, în direct, vorbă la primărie să vină directorii cu harta, ca să arate poporului la ce lucrează oamenii lui şi în miez de noapte.

A urmat o expunere despre trasee, costuri, parteneriate şi, culmea, chiar termene, primarul Oprescu susţinând că studiile de trafic şi fezabilitate pentru marele proiect ar fi doar „o chestiune de zile“.

În acelaşi registru, că tot era în direct, edilul a mai promis că va finaliza până la 31 decembrie toate lucrările începute în oraş.

Şantierele - îngheţate şi neplătite

„Am executat dorinţa de a termina toate străzile care erau prevăzute în program în reabilitare, de a termina lucrările întârziate“, şi-a explicat Oprescu activitatea de până acum.

Realitatea din teren, însă, arată că toate şantierele edilitare din Bucureşti sunt blocate. Primăria n-a mai plătit lucrările de trei luni. Pe de-o parte sunt lucrările de infrastructură derulate de firmele cu care Oprescu vrea să rezilieze contractele, iar un caz special este cel al şantierului de la Basarab, în care se face numai conservare, pentru că municipalitatea nu şi-a mai onorat obligaţiile financiare faţă de firma Astaldi, câştigătoarea licitaţiei.

Nici pasajul subteran de la Universitate nu se simte mai bine, deşi e dat ca finalizat până de Crăciun de către Oprescu.

„Doresc ca la 31 decembrie să nu mai am străzi sparte care se aflau în reabilitare, să se poată circula puţin mai bine, după care în perioada asta să prezint oamenilor ce am de gând să fac pe 2009“, a conchis Oprescu.

Oraşul tras prin inel

Odată rezolvată, astfel, „moştenirea Videanu“, primarul se făleşte la televizor cu încă un inel de circulaţie: autostrada circulară suspendată.

Lucrările ar urma să înceapă din nord, de la Fântâna Mioriţa. Autostrada ar fi construită pe deasupra liniilor de înaltă tensiune care alimentează calea ferată ce înconjoară oraşul.

„Vom avea 4 inele în jurul Bucureş tiului, dar asta pe care o să v-o prezint... Nu am hărţile la mine, băieţii lucrau şi astă-seară pe ele. Mai că îmi vine să dau un telefon. Dacă mă aude acum vreun director care e la serviciu, să vă arăt imaginat acest inel. Este făcută din tronsoane, pentru că o să fie vorba de bani importanţi, bugetul pe 2009, să ştiu pe ce parte financiară pot să mă bazez. La începutul lui 2009 doresc să pornesc aceste lucruri îndeplinind toate formele legale, inclusiv dezbaterea cu populaţia“, a explicat Oprescu. Şi a venit Ion Dedu, urmaşul lui Udrişte la primărie, adică şeful Direcţiei de Transporturi, cu o hartă.

Şi s-a făcut lumină: autostrada va costa cel puţin două miliarde de euro, se va face în parteneriat public-privat, va fi suspendată la cel puţin 5,5-7 metri deasupra liniilor electrice de cale ferată, iar pe alocuri va fi terană şi chiar subterană. Inelul lui Oprescu va intersecta cam 12 intră ri/ieşiri din oraş şi va fi amplasat la 7-8 km distanţă de centrul oraşului.

Dacă începutul e sigur, finalizarea e incertă, dat fiind că autostrada ar trebui să aibă cel puţin 75 km ca să înconjoare oraşul. Pentru exemplificare, Pasajul Basarab care are numai 2 km, ar fi putut să se termine în 2,5 ani, dacă n-ar fi stagnat.

CRUDA REALITATE

Construcţia autostrăzii ar putea începe în 2011

Optimismul edilului nu are însă corespondent în viaţa reală. Un proiect de asemenea anvergură ar trebui să treacă musai prin următoarele etape legale:

> 3-5 luni licitaţia pentru angajarea firmei care face studiul de fezabilitate şi de trafic;

> Aprobarea Consiliului General al Municipiului Bucureşti;

> Bugetarea proiectului - în cazul de faţă ar putea fi prins în bugetul pe 2009 abia în a doua jumătate a anului;

> 4-5 luni angajarea unui consultant tehnic şi în paralel a unui consultant juridic pentru exproprieri;

> 1 an durează licitaţia pentru stabilirea executantului lucrării. În cel mai optimist scenariu, Oprescu ar putea să-şi toarne primul cancioc de beton la temelia autostrăzii suspendate cel mai devreme la finele lui 2010.

Ne puteți urmări și pe Google News