Operele lui Corneliu Baba au ajuns la cel mai mare târg de artă din lume, în China
- Georgeta Petrovici
- 3 aprilie 2019, 16:38
Șapte opere de artă semnate de pictorul Corneliu Baba, care au fost retrase din donația făcută Muzeului de Artă din Timișoara, au ajuns, ieri, la cel mai mare târg de artă lume, în China.
Alături de alte picturi ale celebrului artist român, operele sunt expuse în standul Artmark. Este vorba de Nud 1980, Pieta, Spaima, Eu sunt Regele, Autoportret 1985, Rege 1984, lucrări care, anii trecuți, se aflau pe simezele Muzeului de Artă Timișoara. În expoziția chineză a ajuns și Arlechinul semnat de maestrul Corneliu Baba, o lucrare impresionantă inclusiv prin dimensiuni, care reprezintă una dintre temele recurente în creația artistului. În urmă cu un an Muzeul Național de Artă al României (MNAR) a decis retragerea a 27 de picturi din Colecția Corneliu Baba expusă la Timișoara, adică aproape jumătate din picturile monumentale care formează cea mai importantă colecție de artă din orașul de pe Bega, expusă în Muzeul de Artă Timișoara (MART), încă de la deschiderea acestuia din 2006. Considerat unul din cei mai importanți pictori bănățeni, Corneliu Baba (1906-1997), fiul unui pictor de biserici din Caransebeș, s-a născut în Craiova, a trait în Banat și a murit în București, având o ultimă dorință: ca parte din operele sale să fie donate și expuse ”acasă”. Inspirat de Grigorescu şi Tonitza, pe de o parte, dar și de El Greco, Goya şi Rembrandt, Baba a avut, în timpul vieții, lucrări în expoziţii din Tokio, New York, Beijing, Bruxelles, Moscova sau Berlin. A fost membru titular al Academiei Române, membru de onoare al Academie de Artă a Rusiei, dar şi membru corespondent al Academiei din Berlin. După moartea maestrului, moștenitoarea sa, care e și curatorul expoziției de la Timișoara, Maria Albani, a făcut toate demersurile pentru nașterea Colecției Corneliu Baba de la MART, unde au fost expuse, din 21 decembrie 2006, 33 de picturi din donația moștenitoarei și obiecte persoanle, alături de 31 de picturi împrumutate de la MNAR, cu o clauză unică în contract: aceea că ele trebuie în permanență expuse publicului.