Insignia, noul model de clasă medie lansat de General Motors la Salonul de la Londra, mizează pe aspectul modern şi tehnologia de ultimă oră.
Factorii de decizie de la General Motors sunt superstiţ ioşi. Au recunoscut-o chiar ei, zilele trecute, la Londra, cu ocazia evenimentului de prezentare a celui mai nou model din gama Opel, la care a fost prezent şi reprezentantul EVZ.
Insignia, berlina de clasă medie care va înlocui Vectra, a fost lansată luni, la Londra, dintr-un motiv cât se poate de simplu: actuala generaţie Corsa, care a fost etalată întâia oară tot în capitala Regatului Unit, se bucură de un succes substanţial, unul pe care, nu-i aşa?, cei de la GM îl doresc şi pentru Insignia.
Lăsând gluma la o parte, alegerea Salonului Internaţional de la Londra a venit firesc, ca o recunoaş tere a rezultatelor excelente pe care le raportează în ultima vreme Vauxhall, brandul sub care sunt comercializate în Insulă modelele vândute pe continent cu sigla Opel.
Mai bine ca în fotografii
Aproape îngropată în urmă cu câţiva ani, sub asaltul segmentelor monovolum şi SUV, dar şi ca urmare a apariţiei tot mai multor modele de nişă, clasa medie orchestrează o revenire de zile mari. Pentru a vă face o idee, amintiţ i-vă de Renault Laguna, Citroën C5, Honda Accord, Ford Mondeo sau Mazda6, modele noi care arată foarte bine, sunt încăpătoare, au un comportament rutier mult îmbunătăţit, oferă motoare mai puţin poluante şi tehnologie de vârf la preţuri populare.
Insignia se înscrie cu uşurinţă în acest trend, iar ceea ce trebuie menţionat din capul locului este că maşina arată chiar mai bine în realitate decât în fotografii! Calitatea asamblării şi a materialelor utilizate la interior amintesc lesne de segmentul premium, dar asta nu mai trebuie să mire pe nimeni. Rămâne de văzut dacă noul model Opel este nu numai unul dintre cele mai aspectuoase, ci şi o referinţă a sportivităţii în clasa D, după cum pretinde producătorul.
Insignia va fi disponibilă în două versiuni de caroserie, berlină şi hatch, care, în fapt, sunt foarte greu de deosebit. Acesta nu e neapă rat un lucru rău, ci doar mai puţin obişnuit. Dimensiunile generoase (4,83 metri lungime, 2,73 metri - ampatament) indică o maşină dintre cele mai spaţioase.
Vor fi disponibile patru motoare pe benzină şi unul (cu trei niveluri de putere) pe motorină, toate compatibile cu normele Euro 5. Cele mai mici unităţi pe benzină au patru cilindri, 1.6 şi 1.8 litri, şi dezvoltă 115, respectiv, 140 de caiputere. Motoarele 2.0 (220 CP) şi 2.8 (V6, 260 CP) sunt supraalimentate. Turbodieselul 2.0 CRDi este oferit cu 110, 130 sau 160 CP.
Toată gama are în standard cutie de viteze manuală cu şase rapoarte. Trasmisia automată cu şase viteze poate fi comandată cu orice motor supraalimentat (cu excepţ ia celui mai puţin puternic diesel). Tracţiunea integrală va fi disponibilă şi ea (alături de cea standard, pe faţă), în combinaţie cu unităţile turbo pe benzină.
Insignia va oferi un sistem inteligent de ilumiare adaptivă şi inovaţia FCS (Front Camera System), un gadget care citeşte şi memorează semnele de circulaţie, avertizându-l pe şofer dacă, spre exemplu, acesta rulează prea rapid pe un tronson cu limitare de viteză.
La vânzare din decembrie, în România abia de la anul
Insignia va ajunge în showroom-uri în luna decembrie a acestui an, dar numai în Germania, acolo unde preţul anunţat de intrare în gamă va fi de 22.700 de euro. Celelalte pieţe europene, inclusiv România, vor aştepta 2009 pentru lansarea comercială. Cu puţin noroc, versiunea de bază ar putea costa la noi în jur de 21.000 de euro cu TVA inclus.