Modelul de top de la Saab poarta un razboi de uzura, departe de linia intai unde se aplica tactica "blitzkrieg".
Nu e simplu sa lichidezi triumviratul german BMW Seria 5 - Mercedes Clasa E - Audi A6 care tine bine cizma pe grumazul clasei E. De fapt, pe moment, pare aproape imposibil.
Pana la abolirea dictaturii, ceilalti combatanti trebuie sa-si consume munitia si talentul intr-un razboi meschin, la periferia imperiului. Si sa spere ca vor apuca ziua in care astrele se vor alinia si pentru ei.
Unul dintre batranii generali surghiuniti intr-o provincie indepartata de conturile publicului e Saab 9-5. Venerabilul razboinic scandinav, inca in forta, poarta de putin timp uniforma noua, cu fireturi stralucitoare. La rever troneaza insemnul "Aero 2.3 T", dovada apartenentei la o familie de vita nobila, renumita pentru fapte de vitejie.
Dupa zece ani Actualul Saab 9-5 a fost lansat in 1997. Faceliftul din 2005 ii mai ascunde varsta, dar numai daca prin preajma nu se nimereste unul dintre nemtii aflati la prima tinerete.
Dincolo de aspectul discutabil al partii frontale (vezi "machiajul" strident din jurul blocurilor optice fata), 9-5 a ramas un Saab pe care fanii marcii il pot recunoaste rapid.
Ca orice model al marcii suedeze, postul de condus preda o lectie de ergonomie. Multiplele reglaje ale scaunelor si volanului (acoperite intr-o piele fina) usureaza gasirea pozitiei ideale.
Bordul, primenit de butoanele in exces, are principalele comenzi la indemana soferului. Spatiile de depozitare utile sunt raspandite de jur imprejur. Clasicul suport pentru pahar se iveste elegant din consola centrala la o simpla apasare. Contactul a ramas intre cele doua scaune din fata. Unele materiale de pe bord lasa insa o impresie mai putin agreabila.
9-5-ul testat a fost propulsat de un motor pe benzina de 2.3 litri turbo care dezlantuia 260 de cai-putere spre rotile din fata prin intermediul unei cutii automate cu cinci rapoarte. La drum intins, confortul e suprem.
Manevrabilitatea pe portiuni virajate se situeaza spre media clasei. Daca te grabesti sau esti prins la ora de varf in trafic, consumul poate atinge valori ingrijoratoare. Totusi, daca ai avut bani pentru un 9-5 Aero e putin probabil ca un "18a" sa-ti clinteasca vreun muschi al fetei. Asa-i?