Fost director ARSVOM, Dorel Onaca a participat la nenumărate acţiuni de salvare şi a fost consilier al preşedintelui României. El a contrazis afirmațiile secretarului de stat Raed Arafat, arătând că la 500 de metri de locul accidentului era o navă cu motoarele în funcțiune.
"În momentul în care o aeronavă trece pe deasupra unei zone lacustre, trebuie să aibă obligatoriu veste de salvare la bord şi echipament specific de semnalizare. Ei au spus că aveau un traseu Tulcea - Constanţa, adică 90% numai peste ape zburau. Şi nu aveau veste de salvare la bord… Este o lege clară în acest sens, pe care SMURD şi oricine trebuia s-o respecte. Un alt element esenţial în acest caz este ignorarea rolului pe care îl putea avea ARSVOM. Dacă sistemul 112 era conectat cu ARSVOM, aşa cum e conectat la munte cu salvamontiştii, acei oameni trăiau şi acum. Nava Jupiter era la 500 de metri de locul unde s-a prăbuşit elicopterul, la debarcaderul Neptun, cu doi oameni în permanenţă la bord şi cu motoarele pornite, pentru că aşa îşi asigură căldura. Dacă erau solicitaţi prin 112 să intervină, în maxim 5 minute ajungeau la faţa locului. Cine spune că nava era în conservare, nu ştie ce vorbeşte. Acea navă se ridică de pe apă numai dacă îngheaţă lacul, în rest e activă tot timpul şi e a unei instituţii bugetare, de stat, era obligată să intervină. Dacă era în conservare, de ce a mai venit la faţa locului, din proprie iniţiativă, după ce au văzut la televizor ce se întâmplă, că pe ei nu i-a chemat nimeni?”, a declarat, pentru Replica de Constanța, Dorel Constantin Onaca.
„Subliniez aspecte care au apărut pe parcurs. Unul este legat de nava MAI - ambarcaţiunea Jupiter care s-a zis că ea nu a fost chemată, a venit din proprie iniţiativă - da. Îi mulţumesc pentru asta. Nava este în afara intervenţiei şi este în conservare cu finalul sezonului estival. Ea nu trebuia să fie în apă, ci conservată. Că a fost în apă, că omul a participat, e un lucru pentru care-i mulţumim lui”, a spus Raed Arafat la momentul accidentului.