Ofertele aeriene de toamnă s-au aliniat pe pistă

Ca să menţină avioanele pline, operatorii se întrec în promoţii. Biletele de avion către capitalele europene costă câţiva euro.

Marii operatori au ieşit la atac cu oferte şi curse noi, forţaţi de faptul că perioada de toamnă este întotdeauna mai slabă ca număr de clienţi. Un bilet de avion pentru una dintre marile capitale europene poate fi achiziţionat la 1 euro plus taxe de aeroport, în cazul Blue Air, sau la mai puţin de 30 de euro în cazul Wizz Air.

Unele dintre companiile low cost au anunţat deja promoţii pentru sezonul toamnă-iarnă. „Pentru a marca trecerea la noul program, Blue Air a introdus o ofertă promoţională: 50.000 de bilete la 1 euro + taxe. Primele rute introduse din Bucureşti sunt Paris, Lyon şi Barcelona, urmând ca, în perioada imediat următoare, orarul de iarnă să fie completat de restul curselor operate de Blue Air“, susţin reprezentanţii operatorului autohton. Şi Wizz Air a lansat o ofertă pentru biletele rezervate până ieri: preţuri de 69 de lei (20 de euro), cu toate taxele incluse. „Vom continua ofertele pe care le-am practicat până în prezent“, ne-au declarat oficialii Wizz Air. Preţuri promoţionale vin şi de la companiile concurente. Myair a anunţat deja reduceri de 50% pentru perioada septembrie-martie, iar Ryanair a pus la bătaie 8 milioane de bilete în toată lumea la preţuri de 15 euro, un drum, pentru călătoriile din perioada octombrie-noiembrie. „Ofertele şi mai avantajoase vor veni pentru perioada vacanţei de iarnă, însă călătorii trebuie să-şi rezerve cu 2-3 luni înainte biletul pentru a profita de promoţii“, susţin oficialii companiilor.

Promoţii şi la cei scumpi

Şi transportatorii aerieni clasici, care practică, în general, preţuri mari, încearcă să scoată profit şi în lunile de toamnă. KLM oferă până pe 28 septembrie bilete către destinaţii din întreaga lume la preţuri de 200-400 de euro. De exemplu, preţul unei călătorii către Amsterdam începe de la 259 de euro. Operatorul autohton Tarom oferă preţuri reduse pentru călătorii către Londra.

Potrivit datelor Asociaţiei Europene a Transportatorilor Aerieni, în lunile de vară se înregistrează un grad de ocupare de peste 85%, în timp ce toamna numărul de pasageri abia dacă reprezintă 60% din capacitatea aeronavelor transportatorilor aerieni. Pentru a prinde ofertele, rezervările trebuie făcute cu cel puţin două luni înainte.

FĂRĂ INTERES Cursele interne au pierdut decolarea

Cursele interne nu sunt la fel de atractive pentru operatorii low cost. Dacă pentru destinaţii europene ofertele sunt pe măsura cererii, pentru cursele interne, acestea sunt numărate pe degete. De fapt, şi numărul curselor interne oferite de companiile low cost sunt foarte puţine. Blue Air oferă curse către Arad şi Constanţa. Nici Tarom nu are oferte speciale pentru cursele către Baia-Mare, Cluj sau alte destinaţii din interiorul ţării. Companiile aeriene nu se gândesc să introducă destinaţii noi din interiorul ţării nici în sezonul următor. „Cursele interne nu sunt o prioritate pentru noi“, ne-au spus oficialii operatorilor.

LANSARE

Îşi încearcă norocul cu destinaţii noi O altă modalitate prin care operatorii încearcă să-şi menţină profiturile pe plus chiar şi pe timpul toamnei este introducerea unor curse noi. În decembrie, Wizz Air va introduce în plan patru noi curse: Timişoara-Roma, Timişoara- Dortmund, Timişoara-Londra şi Cluj-Napoca-Paris Beauvais. Şi Blue Air a anunţat de curând lansarea unor rute noi precum Bucureşti- Larnaca, Arad-Treviso Veneţia sau destinaţii noi cu plecare din Sibiu. Operatorii clasici acoperă aproape toate colţurile lumii prin curse cu escală în diverse capitale europene precum Paris, Frankfurt sau Amsterdam. La vară, operatorii vor introduce noi destinaţii de vacanţă.