Oferte înşelătoare la o companie de telefonie mobilă

Un bucureştean reclamă faptul că oferta de pe site-ul unei companii de telefonie mobilă l-a indus în eroare din cauza descrierii ei ambigue. În replică, reprezentanţii companiei susţin că descrierea promoţiei informează corect clienţii cu privire la serviciile şi numărul unităţilor incluse în extraopţiune.

Alin Burghilă, din Bucureşti, şi-a cumpărat o cartelă Vodafone şi şi-a activat extraopţiunea cu 1.000 de minute şi sms-uri în reţea şi 60 de minute şi sms-uri naţionale, cu cinci euro prima lună, iar preţul scade lună de lună până la 3 euro. "Când m-am uitat pe site, din reclamă se înţelege că am 1.000 de minute şi 1.000 sms-uri, precum şi 60 de minute naţionale şi 60 de sms-uri naţionale, dar când le consumam am constatat că sunt comune", se plânge bărbatul. În schimb, reprezentanţii Vodafone susţin că "descrierea promoţiei pe site-ul Vodafone România informează clienţii cu privire la serviciile şi numărul unităţilor incluse în extraopţiune. De asemenea, în secţiunea detaliile ofertei, această informaţie este reluată, prin menţiunea: "Minutele şi sms-urile se consumă în ordinea efectuării lor din totalul de 1.000, respectiv 60"". "Practică comercială incorectă" Şi cei de la Protecţia consumatorului sunt de partea clientului. "La o primă vizualizare a ofertei se poate interpretă că, la activarea extraopţiunii, consumatorul are la dispoziţie 1.000 de minute în reţea şi 1.000 sms-uri în reţea, precum şi 60 de minute naţionale şi 60 de sms-uri naţionale. Însă, în oferta detaliată se menţionează că minutele şi SMS-urile se consumă în ordinea efectuării lor din totalul de 1.000 respectiv 60, ceea ce conduce la concluzia că la activarea extraopţiunii, clientul are la dispoziţie 1.000 minute şi sms-uri în reţea, respectiv 60 minute şi sms-uri naţionale. Aşadar, exprimarea este ambiguă şi poate conduce la concluzia că este o practică comercială incorectă", explică Elena Moise, avocat al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România. De aceea, recomandă să sesizaţi Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor, acesta fiind singura instituţie abilitată în a lua măsuri împotriva operatorului economic dacă se constată încălcarea prevederilor Legii nr. 363/2007.