Denivelările apărute pe acest tronson sunt extrem de periculoase la viteze mari. Unii şoferi încep să prefere vechea ruta, ocolind autostrada, mai ales după restricţionarea vitezei la 80 km/h. Aflaţi cine sunt constructorii acestui tronson.
La opt luni după inaugurarea oficială, tronsonul Arad-Timişoara al Autostrăzii Vestului (care face parte din Coridorul IV Paneuropean) arată ca după război. Asfaltul s-a tasat, există denivelări, ba chiar şi crăpături în carosabil în care intră lejer palma unui om. Autorităţile au decis limitarea vitezei la mai puţin decât e maximul admis pe un drum judeţean. Denivelările sunt extrem de periculoase la viteze mari
Deplasarea TIR-urilor a devenit periculoasă, la fel şi a celor obişnuiţi să calce acceleraţia. Rosturile de dilataţie acoperite cu asfalt fac posibilă introducerea unei palme, lejer, în găurile neacoperite. Probleme de acest fel sunt atât pe banda de urgenţăcât şi pe cele două benzi de rulare. Cea mai mare problemă e cu denivelările. Şoferii neatenţi riscă să zdruncine serios maşina la trecerea peste acestea.
Cea mai nouă măsură luată în detrimentul participanţilor la trafic pe autostrada bănăţeană este limitarea vitezei maxime la numai 80 km/h, mai puţin cu 10 km/h decât e permisă rularea pe un drum naţional. Măsura a fost luată din cauza denivelărilor apărute în zona nodului rutier de lângă Seceani şi Orţişoara (nod dat în folosinţă cu o întârziere de o jumătate de an faţă de restul autostrăzii), care afectează atât cele două căi de rulare, cât şi banda de urgenţă. Probleme serioase au fost semnalate şi la mai multe viaducte. A fost bună doar la inaugurare În 17 decembrie, anul trecut, Autostrada Vestului a fost inaugurată de premierul Emil Boc. Drumul a trecut testul paharului cu apă pe bordul unui Duster. Cei 32,35 km de drum, aduc mai aproape Timişoara de Arad cu 20 de minute. Teoretic. În practică, imediat după inaugurare, viteza a fost limitată la 100 km/h, iar de câteva zile reprezentanţii CNADNR şi Poliţia au decis instituirea unei limite de viteză sub cea a unui drum judeţean. "Din cauza problemelor apărute s-a decis limitarea vitezei la 80 km/h", explică Ioan Ambruş, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara. S-a ajuns aici, explică oficialul, după ce s-au constatat pe şosea o serie de tasări ale carosabilului, denivelări periculoase şi crăpături mari.
112 milioane de euro a costat toată distracţia
Autostrada Vestului are 32,35 km. Costul tronsonului Timişoara-Arad s-a ridicat la 112 milioane de euro, iar finanţarea a fost asigurată de BEI şi Guvernul României. La o medie de 3,46 milioane de euro pe kilometru, despre Autostrada Vestului se spune că este cea mai ieftină din ţară. Despre tasările din zona pasajelor, Ambruş afirmă că "au rezultat din cauza infiltraţiilor de apă şi a faptului că partea de taluzare nu este gata, astfel că la îmbinările dintre pasaje s-a lăsat terenul". Constructorii vor face cârpelile
Oficial însă lucrările nu sunt finalizate, autostrada nu a fost recepţionată şi, astfel, remedierea cade în sarcina constructorilor FCC Construccion SA şi Astaldi SA. "Constructorul are obligaţia să facă aceste reparaţii. Teremenul stabilit este data de 30 septembrie", a mai declarant directorul DRDP Timişoara. Tot el spune că de la 1 octombrie Autostrada Vestului va fi deschisă circulaţiei în regim de viteză normal, adică la maximumul legal de 130 km/h. Acesta nu a putut preciza însă data la care se va face recepţia lucrării. Tot pe 1 octombrie ar trebui să se deschidă şi legătura cu primul tronson al autostrăzii spre Lugoj, până în dreptul comunei Remetea, segment realizat de Spedition UMB, companie controlată de Dorinel Umbrărescu. PROBLEME ŞI LA INTRAREA ÎN ŢARĂ
Bătaia de joc continuă: întârzieri imposibil de recuperat pe tronsonul Nădlac-Arad
CNADNR a aplicat luna acesta amenzi de 4,2 milioane de lei pentru tronsonul Nădlac-Arad al Autostrăzii Vestului, cel executat în asociere de companiile Romstrade, Monteadriano Engenharia e Construcao şi Donrep Construct. Lotul, situat între municipiul Arad şi vama Nădlac, a fost executat până în prezent în proporţie de 6%, constructorii cumulând astfel întârzieri imposibil de recuperat până la termenul de finalizare prevăzut de contract, vara anului viitor. Probleme pe Autostrada Vestului, tronsonul Arad-Timişoara: * făgaşe pe banda 1, dreapta, între km30+000 şi km30+200, respectiv între km30+200 şi km30+300 * dispozitive de rost nemontate între km28+900 şi km12+800 * denivelări şi făgaşe între km43+600 şi km43+800 * tasări în zona plăcilor de acordare a pasajelor * fisuri în carosabil