Primul compact Audi n-a avut concurent. A treia generaţie A3 dă piept cu Mercedes-Benz Clasa A şi Volvo V40. Chiar dacă arată ca întotdeauna, noul model a învăţat trucuri noi.
Când Audi lansa compactul premium A3 - se întâmpla în 1996 - nici BMW, nici Mercedes- Benz, nici Volvo nu ofereau un model similar. BMW a răspuns cu Seria 1 abia în 2004, iar Mercedes-Benz şi Volvo şi-au prezentat alternativele abia în acest an. Odată cu apariţia celei de a treia generaţii A3, situaţia s-a schimbat dramatic. Cu noile şi arătoasele Clasa A şi V40 gata de lansare, vremurile liniştite au apus definitiv.
Vă vine sau nu să credeţi, vechiul Audi A3 a fost scos pe piaţă în 2003. Totuşi, chiar şi în 2011, a fost responsabil de 20% din totalul vânzărilor Audi.
Deşi aduce periculos de mult cu un simplu facelift al precedentului model, noul A3 este o noutate absolută. Nu doar întâiul model al grupului VW realizat pe platforma care va sta la baza celor mai multe autoturisme produse de gigantul german (inclusiv noul Golf), ci şi primul model compact la construcţia căruia aluminiul a fost folosit intensiv (aripile şi capota au fost modelate din acest material).
În contrapartidă la lookul clasic, A3 vine cu un pachet tehnologic modern. Merită o menţiune: sistemul de afişaj 3D, monitorul retractabil ultrasubţire, sistemul de comandă MMI cu touch în partea superioară a butonului principal, frâna de parcare electromecanică şi posibilitatea creării propriului hotspot WiFi (în funcţie de nivelul de dotare).
În momentul lansării în România - noul A3 va oferi o gamă de motorizări alcătuită din două unităţi alimentate cu benzină şi una pe motorină. Alături de versiunea în trei uşi, testată, în avanpremieră, de EVZ, vor mai exista extensiile deja cunoscute - Sportback (cinci uşi), Cabrio - dar şi un sedan - alternativa premium la Volkswagen Jetta.
Ce ne-a plăcut
- designul şi finisajele interioare
- consumul obţinut în timpul testului: 4,5 l/100 km (2.0 TDI) şi 5,5 l/100 km (1.4 TFSI)
- kitul exterior S-Line
- confortul la rulare şi silenţiozitatea habitaclului
- comportamentul transmisiei automate S-tronic
Ce nu ne-a plăcut
- CD-player-ul amplasat în torpedou (greu de accesat, spaţiu de depozitare compromis)
- vizibilitatea scăzută spre spate
- poziţia la volan (cam înaltă pentru un model cu pretenţii sportive)
- uşoara senzaţie de claustrofobie resimţită pe bancheta spate
- lipsa unui buton de blocare a uşilor pe portiera din dreapta
- Volvo a anunţat preţul de bază cu care va fi comercializat noul model V40 în România
- BMW a lansat Seria 1 cu trei uşi
- Audi A3 şi Ferrari F12 berlinetta, cele mai comentate modele pe internet
- Noua şi uluitoarea colecţie Audi: maşini pentru toate gusturile