Oamenii și-au pierdut răbdarea. Ce replică au dat furnizorii de energie electrică

Enel, E.ON, Electrica și CEZ sunt cei mai mari furnizori de energie electrică din România. Oamenii și-au pierdut cumpătul și au ajuns la disperare din cauza facturilor colosale la energie care sunt cu mult peste salariul lor. Responsabilii încearcă să se scuze și să justifice mărirea prețurilor.

După ce facturile la energia electrică au crescut enorm, responsabilii dau vina pe Green Deal – planul prin care Uniunea Europeană vrea să reducă la zero emisiile de gaze cu efect de seră până în 205. Aceștia au declarat că proiectul este principalul motiv pentru care s-au scumpit prețurile.

Certificatele de emisii de carbon sunt un instrument introdus de Uniunea Europeană cu scopul de a crește prețul energiei poluante, astfel încât aceasta să devină mai scumpă decât cea verde. Aceste certificate trebuie cumpărate de producătorii de energie pe bază de cărbune și de gaze. La fiecare tonă de CO2 emisă în atmosferă, producătorii de electricitate trebuie să cumpere un astfel de certificat. De regulă, un producător de energie pe bază de cărbune emite o tonă de CO2 la fiecare MWh de energie realizat., au declarat specialiștii pentru Libertatea.

Analiștii pieței spun însă că facturile exagerate nu au o justificare neapărat, acestea fiind doar rodul „speculațiilor și al manipulărilor”.

Enel a declarat că prețul este la fel că în toate țările europene

Enel, compania care are 3 milioane de clienți, propune în prezent oamenilor tarife mai mari, comparând cu prețurile de pe piețele internaționale. Un abonament pe care oamenii îl achiziționau de la Enel era „Enel Fix Online” și costa 0,22 lei/zi, iar prețul energiei electrice active era de 0,244 lei/Kwh. Prețul abonamentului s-a dublat inexplicabil, fiind de 0,35 lei/zi, iar prețul energiei electrice active de 0,50 lei/Kwh.

Enel are o justificare și pentru dublarea celui mai cumpărat abonament. „este influențat direct de cantitatea de energie disponibilă în piața angro și de prețul electricității tranzacționate pe piața de energie – OPCOM”.

Grupul E.ON a declarat că scumpirea prețurilor depinde de fiecare furnizor. „Compania trimite notificări clienților despre noul preț propus după încetarea valabilității contractului actual și nu se efectuează modificări de preț în perioada de valabilitate a contractelor”.