O treime dintre românii care lucrează şi au venituri peste medie sunt optimişti şi convinşi că totul va fi bine, arată concluziile unui studiu online realizat la sfârşitul lunii octombrie de GfK România pentru ING Asigurări de Viaţă.
În total, aproape trei sferturi dintre respondenţi, persoane cu vârste cuprinse între 26 şi 55 de ani, care au şi o educaţie peste medie şi sunt utilizatori de internet, au o atitudine pozitivă faţă de viitor.
Totodată, 36% dintre respondenţi consideră că viitorul depinde de ei şi cred că au posibilitatea să-l construiască prin deciziile pe care le iau în prezent.
Cei mai optimişti sunt, în mod firesc, tinerii - aproape 40% din persoanele cu vârsta cuprinsă între 26 şi 45 de ani spun că privesc viitorul cu optimism , în timp ce 40% dintre persoanele de peste 45 de ani sunt îngrijorate atunci când se gândesc la viitor.
Cât să punem deoparte lunar?
Întrebaţi ce cred că ar trebui să facă cu banii pentru a-şi construi un viitor mai bun, o treime dintre respondenţi (31%) crede că ar trebui să economisească în mod constant minimum 5-10% din venitul lunar. În acelaşi timp, 33% dintre românii cu venituri peste medie apreciază ca e suficient să economisească ocazional, iar 38% să pună deoparte veniturile suplimentare neplanificate.
În general, acţiunile considerate a fi cele mai importante pentru a avea un viitor mai bun se referă la dezvoltarea profesională şi personală cu ajutorul cursurilor şi al autoeducării (50% dintre respondenţi), dedicarea unui timp cât mai mare familiei (48%) şi menţinerea unei diete sănătoase (46%).
Ce fac românii pentru un viitor mai bun Totuşi, atunci când vine vorba despre acţiuni efective pe care respondenţii le întreprind în prezent pentru a-şi asigura un viitor mai bun, există o discrepanţă importantă între soluţiile gândite şi acţiuni. Astfel, doar 17% dintre respondenţi economisesc constant, 32% economisesc ocazional şi 28% pun bani deoparte atunci când obţin venituri suplimentare neplanificate. Totodată, cel mai important lucru pe care îl fac românii în prezent pentru a-şi asigura un viitor mai bun este să muncescă mult pentru a progresa în carieră (52%).
"Cercetările pe care le-am întreprins ne arată că, în general, oamenii manifestă o atitudine pozitivă faţă de viitor şi au repere clare privind acţiunile necesare pentru a-l îmbunătăţi. În ceea ce priveşte latura financiară, există însă discrepanţe mari între soluţiile gândite şi acţiunile întreprinse", a declarat Carmen Soare, director marketing la ING Asigurări de Viaţă. Compania desfăşoară o campanie de marketing pentru planificarea financiară a viitorului.