O româncă din Italia l-a întâlnit pe Bill Gates

Ambiţie, inteligenţă şi profesionalism. Acestea sunt secretele unei românce de succes care a reuşit să se integreze într-o renumită firmă internaţională, să înfiinţeze propria agenţie de turism şi să-l cunoască pe cel mai bogat om din lume, Bill Gates.

Mihaela Elena Constantin (34 de ani), a plecat din Bucureşti în 1995 cu contract de trei luni ca balerină în Italia.

Norocul i-a surâs încă de la început pentru că aşa cum mărturiseşte chiar ea ”nu mă aşteptam să rămân mai mult de trei luni, cât era prevăzut în contract. După două luni de la sosirea mea în Italia a ieşit o lege care mi-a permis să-mi prelungesc permisul de şedere şi să pot să lucrez în continuare. Găsisem de lucru la una din cele mai renumite localuri din acea vreme de pe litoralul marchegian al Adriaticii”.

A abandonat baletul pentru a munci în Italia Din acel moment şi până în 2002 a lucrat în acel local permiţându-i să înveţe multe lucruri legate de organizarea evenimentelor speciale, a petrecerilor şi manifestărilor de toate categoriile.

”A fost o perioadă foarte bună pentru mine, pentru că am avut posibilitatea să lucrez în acel local unde veneau persoane importante, se organizau tot felul de manifestări deosebite, iar nivelul de pregătire al angajaţilor trebuia să fie destul de mare”, declară românca.

Datorita specificului muncii a avut posibilitatea să frecventeze un curs de barmani internaţionali, acumulând astfel cunoştiinţe importante. ”Cursul a fost extraordinar de interesant şi de folositor. Am putut învăţa multe secrete, nu doar despre munca de barman de înalt nivel, ci şi multe lucruri despre organizarea de evenimente speciale, care îmi folosesc şi acum”.

În anul 2000, a urmat şi cursurile primei şcoli de informatica şi computer organizate de regiunea Marche, la Civitanova Alta, care au durat un an de zile şi în urma carora a primit şi o diplomă. Toată experienţa acumulată a făcut să devină, începând cu anul 2002, colaborator al firmei ”Elettromedia”, una dintre societăţile de top din sectorul electronicii şi tehnologiei audio, având rolul de hostess şi organizator al tandurilor de prezentare din cadrul târgurilor internaţionale la care participa societatea.

L-a cunoscut pe Bill Gates într-o călătorie de afaceri De atunci, Mihaela a fost prezenta la toate evenimentele de acest gen care s-au desfăşurat în multe colţuri ale lumii. ”Am fost prezentă de două ori la cel mai mare târg de profil din lume, denumit ”Consumer Electronics Show” care are loc în fiecare an la Las Vegas şi unde sunt prezente cele mai renumite firme din lume. Cu această ocazie am avut posibilitatea să-l cunosc chiar şi pe Bill Gates”, declară Mihaela.

"De asemenea, cu ocazia ultimului show de prezentare am reuşit ca firma noastră să fie vedeta evenimentului, nu doar prin prezentarea produselor recunoscute ca lider mondial în calitate, ci şi prin organizarea standului de care m-am ocupat personal”.

Călătoriile foarte dese pe care le face cu firma şi experienţa acumulată în sectorul serviciilor turistice au făcut-o pe Mihaela să intre şi în afacerile legate de turism. ”Auzisem că cineva vroia să vândă o agenţie de turism şi am decis să o cumpăr chiar eu. Am călătorit foarte mult, am avut posibilitatea să lucrez în localuri exclusive şi să-mi dau seama ce se cere chiar la un nivel foarte înalt”, afirmă aceasta.

Românii din Italia preferă vacanţele acasă Astfel, din ianuarie 2007 a înfiinţat agenţia de turism ”BoraBoraViaggi” cu sediul în Porto Recanati. ”Numele agenţiei cine de la faptul că Bora Bora este în opinia mea un paradis terestru, unul dintre cele mai frumoase locuri din lume. Am vrut să creez clienţilor mei o atmosfera caldă, paradisiacă încă de la intrarea în agenţie”.

Mihaela are şi două angajate, iar împreună pun la dispoziţia clienţilor o gamă variată de produse: croaziere, pachete turistice complete, individuale sau personalizate, în funcţie de cerinţele clienţilor, tururi ale Italiei, bilete de avion, precum şi organizarea de petreceri, evenimente culturale şi expoziţii.

”Ne adaptăm în funcţie de cerinţele clienţilor. Încerc să nu ocolesc niciun amănunt când creez o destinaţie, pentru ca toţi clienţii să se întoarcă mulţumiţi din vacanţa şi să apeleze mereu la noi”, a mai declarat românca.

Cu toate acestea, un lucru o nemulţumeşte pe Mihaela Constantin, acela că ”deşi mulţi români sunt în zonă, aceştia nu apelează la serviciile oferite de agenţia noastră decât pentru a cumpăra bilete de avion. Mulţi preferă să meargă în vacanţe acasă şi din cei care merg în alte parţi, apelează la serviciile agenţiilor de turism din România. Nu de puţine ori am auzit că regretă că nu au plecat din Italia, de unde ar fi economisit şi timp şi în multe cazuri şi bani.

Mihaela Constantin a mai declarat că ar fi deosebit de încântată să poată oferi cât mai multor români posibilitatea de a pleca în vacanţe, punându-le la dispoziţie ofertele şi experienţa sa.

Andi Rădiu Realitatea din Italia

(10:52)