Inspectorii antifraudă au identificat o firmă, care lucra prin intermediul a patru „societăţi fantomă”, iar obligaţiile fiscale datorate bugetului de stat depăşesc 12,43 milioane lei.
“În urma verificărilor efectuate de către inspectorii antifraudă din cadrul Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală la o societate comercială, având ca obiect de activitate 'fabricarea articolelor din material plastic pentru construcţii', s-a constatat faptul că aceasta a efectuat o serie de tranzacţii aferente unor operaţiuni fictive, pentru a putea deduce taxa pe valoarea adaugată şi alte cheltuieli la calculul profitului impozabil. Prin intermediul a patru societăţi înregistrate în România, cu un comportament fiscal neconform şi caracteristici specifice societăţilor de tip 'fantomă', societatea a generat operaţiuni comerciale de achiziţie, relevate în facturile fiscale înregistrate în evidenţa contabilă, precum şi în declaraţiile fiscale depuse", se arată într-un comunicat ANAF .
În urma verificărilor la cele patru societăţi, inspectorii au fost constatat că nu desfăşoară activitate la sediile sociale/domiciliile fiscale declarate, fiind inactivate urmare verificărilor efectuate de către inspectorii antifraudă, nu au sedii secundare/puncte de lucru declarate în care să desfăşoare activitate, administratorii/asociaţii societăţilor nu figurează cu venituri/angajaţi la nicio entitate juridică, conform bazelor de date ANAF, nu au achiziţii care să justifice livrările ulterioare, nu deţin personal angajat care să coordoneze activitatea acestora (vânzări, logistică, management) şi nu deţin autovehicule.
De asemenea, societatea verificată a emis şi înregistrat în evidenţa contabilă facturi de vânzare către o societate comercială înregistrată în Ungaria, administrată de o persoană de naţionalitate română, cu scopul disimulării operaţiunilor de achiziţie înregistrate iniţial.
“Majoritatea sumelor plătite de societatea verificată în contul operaţiunilor fictive au fost ridicate în numerar de alte persoane decât asociaţii/administratorii societăţilor partenere, aspecte care constituie indicii temeinice privind operaţionalizarea unui circuit de spălare a fondurilor ilicite astfel obţinute. Ansamblul datelor şi informaţiilor acumulate pe parcursul controlului antifraudă a dus la concluzia că administratorul societăţii verificate, în conivenţă cu reprezentanţii / asociaţii / administratorii societăţilor partenere şi cu persoanele care au retras în numerar o mare parte a sumelor plătite de societatea verificată (peste 12.000.000 lei, în perioada 2014-2016) în contul operaţiunilor fictive, au acţionat, în mod sistematic, sub coordonarea primului menţionat”, conform ANAF.
Acţiunea a fost efectuată în sprijinul Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti, fiind estimate de către inspectorii antifraudă obligaţii fiscale datorate bugetului de stat de către societatea verificată în sumă de 12,434 milioane lei, din care 9,663 milioane lei reprezentând taxa pe valoare adaugată ce a fost dedusă în mod nelegal şi cheltuieli cărora le corespunde un impozit pe profit aferent în sumă de peste 2,771 milioane lei.