O bancă uriaşă, pusă să ramburseze 11 milioane de dolari pentru că nu a informat corect clienţii cu privire la comisioane

Autoritatea de reglementare în domeniul serviciilor financiare din Hong Kong a ordonat astăzi grupului bancar francez Societe Generale să ramburseze peste 11 milioane de dolari clienţilor săi din Hong Kong pentru că nu i-a informat în mod corect cu privire la comisioanele bancare, transmite AFP.

Societe Generale nu are agenţii la Hong Kong, clienţii vizaţi de această măsură fiind cei ai căror bani erau gestionaţi de divizia de wealth management a grupului francez.

Potrivit Securities and Futures Commission (SFC), în peste 3.000 de tranzacţii care au avut loc în perioada aprilie 2003 - ianaurie 2006, clienţii Societe Generale au plătit un preţ diferit de cel perceput de bancă, iar diferenţa a fost reţinută sub formă de comision.

"Comisionul a fost variabil, iar în unele cazuri excesiv. Se pare că Societe Generale nu a dezvăluit acest comision clienţilor în notele de plată remise clienţilor", a anunţat SFC într-un comunicat.

Grupul francez Societe Generale este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii financiare din zona euro. Banca este prezentă şi în România, prin BRD - Groupe Societe Generale.