Numire SURPRIZĂ în fruntea TAROM!

Eugen Davidoiu este noul şef al TAROM. El este de formaţie inginer şi a absolvit Masterul de Știinţe Administrative al Universităţii Bucureşti, dar şi Institutul Diplomatic Român, din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.

Decizia privind numirea lui Davidoiu în funcţia de director general interimar al liniei aeriene Tarom a fost luată joi în cadrul şedinţei Consiliului de Administraţie, potrivit capital.ro.

"Astăzi, 02.02.2017, Consiliul de Administraţie al Companiei TAROM a hotărât numirea lui Eugen Davidoiu în funcţia de Director General al companiei, după ce mandatul  directorului general interimar Dan Plaveti s-a încheiat de drept", informează un comunicat al companiei.

"Eugen Davidoiu are 49 de ani şi o vastă experienţă managerială, după ce a deţinut funcţii de conducere în mai multe companii naţionale, printre care Electrica Serv şi Societatea Naţională a Lignitului Oltenia. Eugen Davidoiu este de formaţie inginer şi a absolvit Masterul de Știinţe Administrative al Universităţii Bucureşti, dar şi Institutul Diplomatic Român, din cadrul Ministerului Afacerilor Externe", menţionează comunicatul.  

TAROM se dă pe mâna avocaţilor privaţi

TAROM, o caracatiţă de interese foarte încâlcită, unde unii îşi vor doar joburile confortabile, unde nimeni nu cere socoteală pentru rezultat şi eficienţă, se pregăteşte să desfiinţeze direcţia juridică pentru a face loc firmelor de avocatură.

Chiar dacă visează la o cifră de afaceri de peste 340 milioane euro, o companie de mărimea TAROM rămâne fără suport juridic propriu de specialitate. Conducerea TAROM şi Consiliul de Administraţie au demarat o licitaţie pentru servicii juridice de asistenţă, avizare şi consultanţă cu privire la activităţile curente, o pâine bună de mâncat întotdeauna de către firmele furnizoare de servicii juridice de specialitate.

Anunţul de licitaţie pentru serviciile juridice de asistenţă, avizare şi consultanţă cu privire la activităţile curente a fost publicat pe data de 7 octombrie, durata contractului este de 12 luni. Firma de avocatură care va câştiga licitaţia nu are voie să subcontracteze serviciile de asistenţă, avizare şi consultanţă cu privire la activităţile curente ale companiei TAROM. Aşa cum, din pacate, ne-a obişnuit, conducerea TAROM şi Consiliul de Administraţie, data finalizării licitaţiei a nu a fost publicată. Oficialii TAROM au precizat în anunţ că data limită de primire a solicitărilor de clarificări este 14 octombrie, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 21 octombrie. „Perioada pentru care ofertantul trebuie să îşi menţină oferta valabilă este de minim 60 de zile de la data limită prevazută pentru depunerea ofertelor. Criteriul de atribuire a contractului de achizitie este oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic”, conform anunţului de licitaţie publicat de TAROM.

Dacă tot achiziţionează servicii juridice, TAROM defiinţează departamenul juridic. În hotărârea Consiliului de Administraţie nr. 13 din 4 august este precizat că departamenul juridic se va desfiinţa la momentul contractării serviciilor de consultanţă juridică.

Devine foarte interesantă economia pe care TAROM o va realiza prin externalizarea serviciului juridic, cum şi modul în care se va alege oferta câştigătoare, având în vedere apetitul companiei pentru servicii “mai avantajoase din punct de vedere economic”, fără accent neapărat pe experienţă în sectorul aviaţiei, legislaţia muncii. Ne aşteptăm însă ca în aceste condiţii Tarom să nu mai piardă procese în instanţă cu foşti manageri sau salariaţi neperformanţi, si să nu mai fie nevoită să plătească sute de mii de euro în schimbul pierderilor înregistrate în ultimii ani către manageri ce au atacat în instanţă operatorul aerian naţional.

Foştii manageri TAROM, la sfârşitul anului trecut, au precizat că 40% dintre angajaţi sunt rude între ei.